Tajemství (nelegálního) úspěchu Mercedesu odhaleno?

Spekulace o nepovoleném snižování tlaků pneumatik během závodů nabraly reálnějších obrysů poté, co byly zveřejněny snímky zařízení Mercedesu ze startu GP Evropy. To by mělo umožňovat právě tuto ilegální činnost. Už dříve v sezoně se objevilo podezření, že některé týmy obchází pravidla. Konkrétně pravidla, která určilo Pirelli, když definovalo minimální hodnoty tlaku v pneumatikách, jež jsou ale…

13 Štítky: Mercedes Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 28. 06 2016 — Lukáš Štěrovský

Spekulace o nepovoleném snižování tlaků pneumatik během závodů nabraly reálnějších obrysů poté, co byly zveřejněny snímky zařízení Mercedesu ze startu GP Evropy. To by mělo umožňovat právě tuto ilegální činnost.

Už dříve v sezoně se objevilo podezření, že některé týmy obchází pravidla. Konkrétně pravidla, která určilo Pirelli, když definovalo minimální hodnoty tlaku v pneumatikách, jež jsou ale údajně příliš vysoké, což značně komplikuje jízdu. Některé stáje však prý dokázaly během jízdy tento tlak snížit, což jim mělo pomoci vylepšit čas na kolo.

Nebylo však objasněno, jakým způsobem tak činily. Německý Auto Motor und Sport však nyní přišel s fotografií důmyslného zařízení Mercedesu připojeného na všechny čtyři pneumatiky před startem závodu v Baku.

Toto zařízení by mělo extrémním způsobem zahřívat nápravu a brzdy na startovním roštu, takže když dojde k nasazení pneumatiky (s nižším než předepsaným tlakem) Pirelli, její tlak vzroste na požadovanou hodnotu. Během samotného závodu, tedy po odebrání zařízení, ale klesne pod minimální hranici. Tím dojde k získání výkonnostní výhody.

Na to, zda je něco takového možné, odpověděl technický ředitel Force Indie Andy Green pozitivně, navíc ale dodal, že: „Je to dobrá věc, jen stojí moc peněz a měla by být zakázána.“

Čtěte dále: Tlaky v pneumatikách nedají FIA ani Pirelli spát. Stoprocentní způsob jejich měření ale není

Dané zařízení podle Auto Motor und Sport

Dané zařízení podle Auto Motor und Sport

Diskuse k článku

Napsat komentář