Rozhodnou o titulu starty? Mercedes už letos nezvládne opravit „vadnou“ spojku
Systém spojky, který stojí za špatnými starty Mercedesu, už letos žádných změn nedozná. Přiznal to šéf týmu Toto Wolff. Pouze osm bodů dělí prvního Nika Rosberga a druhého Lewise Hamiltona v šampionátu. Jedním z faktorů, který zřejmě rozhodne o držiteli mistrovského titulu, můžou být i starty obou mercedesů – na čemž se ostatně shodli i samotní jezdci…
Systém spojky, který stojí za špatnými starty Mercedesu, už letos žádných změn nedozná. Přiznal to šéf týmu Toto Wolff.
Pouze osm bodů dělí prvního Nika Rosberga a druhého Lewise Hamiltona v šampionátu. Jedním z faktorů, který zřejmě rozhodne o držiteli mistrovského titulu, můžou být i starty obou mercedesů – na čemž se ostatně shodli i samotní jezdci německo-anglické stáje.
Je všeobecně známo, že tým z Brackley má potíže se starty, konkrétně se spojkou, která je citlivá na teplo a pro precizní fungování potřebuje, aby ji pilot v zahřívacím kole dostal do úzkého provozního okna. To se Rosbergovi s Hamiltonem letos ne vždy podařilo. A lepší už to nebude.
„V posledních několika závodech jsme zažili pár startů, které nebyly ideální,“ připouští šéf týmu úřadujících mistrů světa Toto Wolff. „Je to naše Achillova pata. Letos to však už nebudeme schopni vyřešit. Musíme změnit architekturu spojky pro nadcházející rok, protože momentálně je to samozřejmě problém.“
Nedlouho po startu letošního ročníku královny motorsportu Wolff prohlásil, že partnerská společnost Mercedesu, firma Daimler, pomůže s identifikací problémů a následnou úpravou spojky tak, aby došlo k odstranění potíží při startech.
To se ale evidentně nepovedlo. „Nevíme, v čem je problém. Ale ať už je to otázka návrhu, konstrukce nebo čehokoliv dalšího, pilotům to přináší obtíže. Existuje pro to spousta faktorů,“ ví Toto Wolff.
Čtěte dále: Mercedes si už v Malajsii může zajistit titul. Hamilton věří v návrat ztracené formy
Diskuse k článku