Proč se netestuje v teplých krajinách?

Zejména logistické nároky brání menším týmům odcestovat na předsezonní testy do teplých krajin, například Bahrajnu. Tam se v těchto dnech pohybují teploty okolo 23°C. Dalším faktorem je samozřejmě cena.

Štítky: Předsezonní testy Zveřejněno 28. 02 2018 — Tomáš Richtr

Týmy formule 1 v Bahrajnu testovaly v roce 2014 a občas se objeví diskuze nad možností se tam vrátit. Ale nakonec bylo rozhodnuto osm dní testů před startem sezony 2018 absolvovat v Barceloně.

“Náklady na přesun do Bahrajnu  jsou jedna věc,” řekl šéf týmu Haas Günther Steiner. “Není to jednoduché. Ale problémem je také logistika. Když jsme do formule 1 před dvěma lety vstoupili, zvažovalo se testovat v Bahrajnu nebo Abú Dhabi. To pro nás nebylo v tu chvíli možné, před startem sezony někam letět. Nemáte ponětí o tom, kolik lidí sem každý den jezdí obsluhovat auta. Je to brutální. V Anglii nebo Itálii to naloží na náklaďák, jedou osm hodin a jsou tady. Lidé jezdí sem a tam každý den. Být ale v Bahrajnu, vše se musí připravit předem. A stejné je to pro ostatní týmy. Ale ty bohatší týmy by byly schopné lítat tryskáčem sem a tam každý den.”

“Pokud by se jelo do Bahrajnu, mělo by to obrovský dopad na zimní harmonogram,” prozradil technický ředitel Force Indie Andrew Green. “Museli bychom posunout výrobní plány. Už tak jsme to měli kvůli systému Halo hodně těsné. Posun byť jen o týden je pro nás obrovský problém. Ale příští týden nás čekají čtyři dny příjemných testů. Bude to dobré.”

Již předevčírem se některé týmy pokusily zrušit středu jako testovací den a nahradit jej jiným.

“Ale vždy byl někdo proti,” řekl Steiner. “Umíte si představit, že dva týmy se na něčem shodnou? Natož deset?”

Diskuse k článku

Napsat komentář