Otočka o 180 stupňů. Red Bull si teď nemůže spolupráci s Renaultem vynachválit

Vztah Red Bullu a Renaultu se rychle lepší, za což může hlavně odlišná forma spolupráce. Navíc v Kanadě by Red Bull měl dostat vylepšenou specifikaci pohonné jednotky, od které si slibuje podstatný pokrok. V loňském roce si Red Bull na francouzského výrobce stěžoval, kde mohl. Pokoušel se získat motor od Mercedesu, Ferrari i Hondy. Nepochodil,…

Štítky: Christian Horner Red Bull Renault Zveřejněno 26. 04 2016 — Marie Tomšíková

Vztah Red Bullu a Renaultu se rychle lepší, za což může hlavně odlišná forma spolupráce. Navíc v Kanadě by Red Bull měl dostat vylepšenou specifikaci pohonné jednotky, od které si slibuje podstatný pokrok.

V loňském roce si Red Bull na francouzského výrobce stěžoval, kde mohl. Pokoušel se získat motor od Mercedesu, Ferrari i Hondy. Nepochodil, a tak mu nezbylo nic jiného než pokorně zůstat s Renaultem, byť pod nálepkou TAG Heuer, jak se letošní agregát v útrobách vozů rakouské stáje jmenuje.

S „novou“ pohonnou jednotkou se ale diametrálně změnil vztah obou subjektů. Šéf Red Bullu si pochvaluje pokrok nového francouzského agregátu a těší se na výkon jeho vylepšené specifikace.

“Na straně pohonné jednotky kluci přes zimu udělali dobrou práci. Myslím, že pokud jde o náš směr a strategii, tak tato restrukturalizace začíná přinášet ovoce. Proto jsem si jistý, že přes zimu jsme udělali krok vpřed. Ale naději skutečně vkládáme do dalšího kroku, a to B-specifikace motoru. Jestli přinese to, co předpokládáme, tak by mohla posunout naši konkurenceschopnost,” komentoval Christian Horner.

Kromě technického pokroku si Horner chválí také spolupráci s firmou TAG Heuer. Změna značky pohonné jednotky pomohla, aniž by negativně ovlivnila přípravu týmu. “Myslím, že členové týmu nikdy nepolevili ve své snaze. Všichni se drželi a odvedli skvělou práci. Ano, rozhodnutí o motoru přišlo hodně pozdě, ale myslím, že se vše usadilo. Nasazení motoru od Renaultu s označením TAG Heuer funguje dobře. Inženýrům to umožňuje soustředit se na technickou stránku věci a netrápit se komerčními argumenty.”

V Číně se Red Bull ukázal jako velmi konkurenceschopný tým. Daniel Ricciardo i Daniil Kvjat dosáhli na velmi dobré výsledky. Ale vše není jen o motoru. Jak je na tom Red Bull s potenciálem samotného monopostu? “Myslím, že loňský vůz byl docela slušný, ale upřímně v letošním roce jsme ukázali další pokrok. Oproti loňsku jsme vyřešili některá slabá místa. Myslím, že technický tým dělá opravdu výbornou práci. Je skvělé vidět, že tým skutečně funguje velmi dobře.”

Red Bull má před sebou ještě tři závody, než dostane novou specifikaci motoru. “S jednadvaceti závody to je hodně dlouhý rok. Doufáme, že v druhé polovině roku se nám podaří odstranit výkonnostní mezeru,” dodal Horner.

Čtěte dále: Dodávat motory Red Bullu? Výsledky ukazují, že by to byla chyba, říká Ferrari i Mercedes

Spolupráce Red Bullu s motory Renault přináší povzbudivé výsledky

Najednou to jde. Spolupráce Red Bullu s motory Renault přináší povzbudivé výsledky

Diskuse k článku

Napsat komentář