Rusko nenabídne strategické klání, ale závodní řežbu. Favoritem je Mercedes

Víkend v ruském Soči minulý rok nabídl zajímavou podívanou. Bude tomu tak i letos? Řečí pneumatik bezpochyby ano. Výhoda se ale stěhuje na stranu Ferrari, Haasu i Red Bullu. Dokáže třeba takový Williams vzdorovat? Pojďme se podívat na to, co od nadcházejícího závodu můžeme očekávat! Tento víkend to bude potřetí, co nejvrcholnější scéna motorsportu zavítá na…

Zveřejněno 27. 04 2016 — Josef Nekvinda

Víkend v ruském Soči minulý rok nabídl zajímavou podívanou. Bude tomu tak i letos? Řečí pneumatik bezpochyby ano. Výhoda se ale stěhuje na stranu Ferrari, Haasu i Red Bullu. Dokáže třeba takový Williams vzdorovat? Pojďme se podívat na to, co od nadcházejícího závodu můžeme očekávat!

Tento víkend to bude potřetí, co nejvrcholnější scéna motorsportu zavítá na okruh v Soči. Minulý rok nám Velká cena Ruska nabídla drama do posledního kola a tuto neděli by to mohla být ještě daleko větší řež. Do průběhu závodu totiž bezpochyby zasáhne faktor P – pneumatiky. Má se za to, že by super-měkká směs mohla pořádně zamíchat kartami. Tomu nahrává i fakt, že Mercedesu to na nich nejde tolik jako Ferrari. Přesto si Mercedes do Soči přivezl více sad těchto gum než Scuderia.

Svou konfigurací bude trať vyhovovat přesně opačnému spektru týmů, než tomu bylo v Číně. Budou jimi stáje, mezi něž se řadí již zmiňované Ferrari, Haas, ale i Williams, který v posledních závodech laboroval spíše s pneumatikami typu medium. Ty zde ale nebudou tolik využívané, neboť povrch okruhu v Soči vykazuje nízkou přilnavost a navíc jsou tyto pneumatiky výrazně pomalejší. Stáj z Grove tu v posledních dvou letech ukázala svou sílu a nebýt loňského střetu Bottase s Räikkönenem v závěrečném kole závodu, byla by z toho i bedna za třetí místo stejně jako v roce 2014.

V této sezoně nicméně Williams zaostává za Red Bullem, který po motorové kauze obnovil spolupráci s Renaultem a nyní z toho pomalu začíná těžit. Navíc šasi Red Bullu se může vyrovnat málokdo, zdali vůbec někdo. Daniel Ricciardo i Daniil Kvjat zatím vykazují stabilní výsledky, přičemž Australan dokonce figuruje na třetím místě v Poháru jezdců. Ukázat se domácím fanouškům, navíc povzbuzen úspěchem z Číny, se proto bude chtít i Kvjat. Pro Williams bude tedy klíčovým prvkem sobotní kvalifikace. Eso v rukávu má nicméně z této čtveřice Ricciardo, který dokáže skvěle pracovat s pneumatikami a po delší dobu zachovat jejich potenciál. Na této frontě to nicméně bude opravdu tuhý boj.

Z pohledu závodní strategie to ale bude oproti předchozím třem závodům celkem nuda. Trať není na pneumatiky příliš agresivní a očekává se, že by jezdci na měkké sadě mohli vydržet až 40 kol.

Hlavním favoritem i pro letošek zůstává Mercedes. Ten je zatím na okruhu v Soči stoprocentní, když oba dosavadní závody dokázal vyhrát Lewis Hamilton. Navíc Rusko je pro Mercedes nanejvýš příjemná zastávka, protože pokaždé si odtud odvážel konstruktérský primát. Letos tomu tak ale nebude, závod se totiž přesunul na začátek kalendáře. Dobré formě se tu také vždy těšil Nico Rosberg, loni jej ale zradila technika. V zádech má navíc vzpomínky na šňůru tří letošních vítězných závodů.

Na druhou stranu vedení Ferrari už netrpělivě vyhlíží první vítězný závod této sezony. Do Ruska proto cestuje s inovovaným motorem a novým předním křídlem. Nespolehlivost motorů SF-16H by tak měla být rovněž pasé. Jen na okraj: na další vylepšení spalovacího motoru se Ferrari teprve chystá. Maranello chce použitím tří vývojových žetonů zvýšit kompresní poměr ve válcích, čímž by dosáhlo rychlejšího proudění spalin a z toho by následně profitovalo turbo, ale zvýšila by se tím i účinnost ERS.

Zajímavé bude sledovat i ostatní. Takový Fernando Alonso je již jedenáct závodů bez bodu, což je jeho nehorší výsledek kariéry. Naposledy tomu bylo v roce 2001 v barvách týmu Minardi.

Čtěte dále: Video: GP Ruska – unikátní trať v srdci olympijských her

Loni to byla slušná podívaná. Co letos?

Loni to byla v Rusku slušná podívaná. Co letos?

Diskuse k článku

Napsat komentář