(L to R): Esteban Ocon (FRA) Sahara Force India F1 Team with team mate Sergio Perez (MEX) Sahara Force India F1 and the Sahara Force India F1 VJM10.
Sahara Force India F1 VJM10 Launch, Wednesday 22nd February 2017. Silverstone, England.

Silnější a rychlejší auta donutila piloty změnit životosprávu

Nový pilot týmu Force India Esteban Ocon se nechal slyšet, že se musel přes zimu nutit jíst, aby přibral na váze a mohl dostatečně posílit před letošní sezonou, která kvůli úpravě technických regulí bude znamenat o několik sekund na kolo rychlejší vozy a tím pádem fyzicky namáhavější jízdu. Nový pilot Force Indie prozradil, že během…

11 Štítky: Esteban Ocon Force India Jolyon Palmer Zveřejněno 25. 02 2017 — Pavel Fabry

Nový pilot týmu Force India Esteban Ocon se nechal slyšet, že se musel přes zimu nutit jíst, aby přibral na váze a mohl dostatečně posílit před letošní sezonou, která kvůli úpravě technických regulí bude znamenat o několik sekund na kolo rychlejší vozy a tím pádem fyzicky namáhavější jízdu. Nový pilot Force Indie prozradil, že během přestávky nabral pět kilogramů.

„Musel jsem do jídelníčku zařadit spoustu proteinů, bylo to velice těžké, musel jsem se nutit k jídlu,“ řekl Francouz. „A teď jsem přestal, takže jsem ztratil nějakých 500 gramů, něco takového. Bylo to velice těžké, každý týden jsem devět hodin dělal kardio, deset hodin jsem byl v posilovně a zbytek jsem trávil tréninkem reakcí, okruhovým tréninkem… velice náročné.“

Na dotaz, zda pro něj v jeho dosavadní kariéře byla jeho váha někdy problémem, Ocon, který je jedním z nejvyšších závodníků v poli, odpověděl: „Ani ne. Loni jsem byl na hmotnostním limitu, přestože jsem velice hubený. Letos zatím nemáme žádné omezení a tým souhlasil, že je mnohem důležitější cítit se v autě lépe, než mít podváhu a nebýt schopen auto řídit.

Všechno je silnější. V tomhle ohledu jsem se opravdu zlepšil. Kardio, jezdil jsem na kole s několika přáteli, kteří jezdili za mnou, ale teď už mi nestačí. Takže jsem s pokrokem velice spokojený.“

Závodníci s vyšší váhou mívali v předchozích letech nevýhodu v porovnání s lehčími jezdci, to už však od letošní sezony platit nebude. Podle Ocona je tato skutečnost úlevou. „Teď se můžete lépe rozvíjet, chodit více do posilovny a jíst víc tak, jak chcete, což je hezké. Všichni se budeme cítit mnohem lépe.“

Dalším z pilotů, kteří přes zimu nabírali na váze, byl například Jolyon Palmer. „Dopřával jsem si více jídel, ale já jím zdravě,“ řekl Brit. „V podstatě jsem přijímal více sacharidů a obecně jsem přidal na kvantitě, jedl jsem více těstovin, více brambor.

Je to za dlouhou dobu první zima, během které jsem vlastně musel přibírat na váze. Užil jsem si Vánoce se vším všudy, během Vánoc jsem mohl jíst, co jsem chtěl. V porovnání s minulou sezonou jsem přibral taková tři, čtyři kila a v podstatě jsem posílil vrchní část těla. Strávil jsem spoustu času v posilovně, bylo těžké se na to dostat, teď už se těším, jak se to projeví na trati.“

Čtěte dále: Analýza: Mercedes si chce udržet dominanci, ale čelí řadě výzev

Diskuse k článku

  1. Tomáš Richtr
    Tomáš Richtr 26.2.2017 (10:46)

    O tom vůbec řeč nebyla, a pokud vidím, tvé příspěvky tu svobodně visí. Můj komentář byl zcela o ničem jiném.

  2. Guru 26.2.2017 (10:24)

    Kvalitní web toto, slepota, hluchota a myšlenková prázdnota vítána. Pokud někdo nepochlebuje Tomášovi či f1, tak nemůže napsat svůj názor.. hmmm..

  3. Guru 26.2.2017 (10:20)

    Tome, tak jak ty tu plníš své názory, já napsal svůj. Netušil jsem že je tu prostor jen pro jednosměrný názor a všichni si tu navzájem musí plácat po ramenou. To dělali i komunisti

  4. Tomáš Richtr
    Tomáš Richtr 26.2.2017 (10:02)

    „…se mnou si těžko někdo kdo zaslepeně fandí f1 jako jsem kdysi fandíval já 30let těžko pokecá…“

    Nevšiml jsem si tu nikoho, kdo by právě po tomhle toužil.

  5. Guru 26.2.2017 (9:43)

    Jakub McL – ty asi neumíš číst.. nebo ti to vůbec nemyslí.. nebo obojí.. Vyjádřil jsem se jasně.. Ale bezduchá prázdnota jako ty to těžko vstřebá..

  6. Jakub McL
    Jakub McL 26.2.2017 (9:23)

    A to nemaj WRC nebo RX vlastní stránky, že denně píšeš sem? Takže to PR vlastně funguje… 😁😁😁

  7. Guru 26.2.2017 (7:56)

    Čím víc vidím současnou f1, tím víc vyhledávám staré závody ze 70tých let.. kdy auta vypadala každé jinak, tratě byly nebezpečné a smrt číhala na každém rohu. Ne že bych ji někomu přál ale bylo to dobrodružství. Piloti si mohli říkat co chtějí a nežvanili PR nesmysly jen proto že jim platí sponzoři a týmy.. apod. Neřešily se limity tratě.. a spousta další kravin. Naštěstí existují důvěryhodnější a mužnější motorsrpoty i ted.. jako WRC nebo RX. Takže kouknu se.. ale už necítím vůbec nic.. Už mám lístky na RX na Hockenheim v květnu.. to bude jízda!

  8. Guru 26.2.2017 (7:51)

    2minuty..sorry.. Ale se mnou si těžko někdo kdo zaslepeně fandí f1 jako jsem kdysi fandíval já 30let těžko pokecá. F1 jen sleduju ze setrvačnosti a rok od roku je mi víc a víc smutno kam to došlo. Není to už žádná výkladní skřín motorsportu, ale povrchní PR bublina. Stala se z ní naprosto nedůvěryhodná šaškárna pro lidi jako Justin Bieber a Paris Hilton. Bohužel.. Je mi to moc líto..

  9. Guru 26.2.2017 (7:47)

    Myslím že 5s na kolo je naprosto nula celá nula nic. Jo 20s na kolo.. ok.. Ale 5s?? A to kdo ví jestli.. Na 1,5 až 2vteřiny na kolo.. Fakt nic. Jen je kolem toho PR humbuk aby to vypadalo že se něco dělá.. To je vše!

  10. Jiří Chalupa 26.2.2017 (7:13)

    tych 500 g je blbost no, ale 5 s na kolo je dost 🙂

  11. Guru 26.2.2017 (7:07)

    To je ujetý.. ztratil 500g. To je jeden steak. Ta f1 je uplně o ničem. Jen povrchní kydy. 5vteřin na kolo, a to kdo ví jestli.. To je naprosto neznatelný rozdíl.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.