GPF1_Monaco2

GP Monaka 2017

Štítky: GP Monaka Zveřejněno 24. 05 2017 — Lukáš Štěrovský

Časový harmonogram  a program vysílání GP MONAKA 2017:

25. 5. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
25. 5. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
27. 5. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
27. 5. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
28. 5. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
28. 5. 14:00 – GP MONAKA (Sport 2)

GP Monaka – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 24/05/2017 17:19 a skončil: 28/05/2017 17:17

  • 17:16 pm

    No a na závěr se rozloučíme poněkud vtipnou penalizací. 🙂 Díky za přízeň a užívejte si zbytek posledního květnového víkendu!
  • 16:58 pm
    Ze špičky vám dlužíme ještě ohlas Maxe Verstappena, nuže tady je. „Nevím, co se dělo za mnou poté, co jsem zajel do boxů. Narazil jsem ale na Sainze, což není vhodné, když děláte undercut. Přeskočil jsem sice Valtteriho, ale zasekl jsem se za Sainzem, kterého jsem nemohl předjet. Po restartu bylo i s novými gumami těžké někoho pronásledovat, navíc vozy jsou opravdu široké. Je těžké po tak čistém víkendu nebýt na pódiu, ale už to nezměníme. To je závodění.“
  • 16:43 pm
    Valtteri Bottas si svoje nedělní představení vysnil zřejmě trochu jinak. „Je zklamání, že jsme byli na chvíli na pódiu, ale Red Bull s Danielem dokázal odvést na strategii lepší práci. Na chvíli jsem se zasekl v provozu. Daniel jel na čistém vzduchu a využil toho. Doufejme, že to byl náš nejhorší víkend. Nebyli jsme dost rychlí, Ferrari bylo silnější. Naše auto je citlivé na nastavení a změny, zatímco Ferrari pracuje s větším provozním oknem, co se pneumatik týče. Musíme to zlepšit.“
  • 16:03 pm

    Jo, a malá připomínka. 😉
  • 16:02 pm

    Ferrari tvrdí, že za dnešním závodem a jeho výsledkem nestojí žádné nařízení z týmu...
  • 15:53 pm
    Podobná slova má i Daniil Kvjat pro Sergia Péreze, který si na na Rusa neúspěšně vyšlápl v zadní části okruhu. „Byl to manévr jako z Playstationu!“ štve jezdce Toro Rosso.
  • 15:33 pm
    Nakonec jsem se dostal ven, ale s ohledem na nedávné zranění zad nevím, jestli jsem úplně v pořádku. Od Buttona to bylo hloupé, tohle není zatáčka na předjíždění,“ osočuje Wehrlein Brita. Ten se brání tvrzením, že měl k dispozici velké množství přilnavosti, a tak to zkusil, jen se už nestihl stáhnout, když viděl, že útok nevyjde.
  • 15:26 pm

    Hrozivě vyhlížející nehoda nakonec pro Pascala Wehrleina dopadla dobře, jenže s ohledem na svoje zranění z lednového Závodu šampionů v Miami bude muset podstoupit určitá vyšetření. „Určitě půjdu na nějaké skenování kvůli zádům, protože jsem se hlavou dotkl bariéry. Pamatuji si všechno, bylo to jen děsivé. Z brzd se kouřilo a já nemohl ven z auta. To bylo to jediné, co jsem chtěl v ten moment udělat.
  • 15:16 pm
    A ještě další prohlášení Icemana. „„Snažím se přijít s vysvětlením něčeho, co teď z mojí strany není možné. Nebylo ideální vyjet po zastávce v boxech za vozy o kolo zpět, rozhodně to nepomohlo. Výsledek je takový, jaký je. Musíme vidět hlavně to, že jsme dokončili závod. Pro tým to dobré je, pro mě ne. Pro všechno, co se v životě stane, jsou asi důvody, ale musíme se na to ještě podívat.“
  • 15:09 pm
    „Ráno mi bylo hrozně. V noci jsem toho totiž moc nenaspal. To, že odsud odjíždím s body, o kterých jsem po včerejšku nedoufal, že je získám, to mi pomůže přenést se přes tenhle víkend a posunout se vpřed,“ tvrdí dále Brit.

Speciál: Co jste (možná) nevěděli o GP Monaka

Trať Circuit de Monaco v Monte Carlu patří mezi nejslavnější okruhy formule 1 a Velká cena Monaka se vedle 500 mil Indianapolis a 24 hodin Le Mans řadí mezi nejprestižnější motoristické závody na světě. Na městském okruhu se závodilo už od roku 1929 a od roku 1950 chyběl monacký závod v kalendáři šampionátu pouze čtyřikrát v letech 1951 až 1954. Jedná se o nejpomalejší a nejobtížnější trať v šampionátu. Úzké uličky, kde se obtížně předjíždí, žádnou chybu neodpouští. Okruh měří 3340 metrů.

Balet v úzkých uličkách Monaka – zvítězí Mercedes, nebo Ferrari?

Stávající varianta je v pořadí již pátá. V minulosti se měnilo zejména uspořádání tratě a šikan v okolí přístavu a plaveckého bazénu. Nyní má trať devatenáct zatáček (osm levých, jedenáct pravých), mezi nejznámější patří Sainte Dévote, Casino, Mirabeau, Fairmont (dříve Loews či Grand Hotel), po kterých piloti zamíří do tunelu, ze kterého vyjedou do přístavu, odkud se přes Novou šikanu dostanou k zatáčce Tabac a přes šikanu Louise Chirona zamíří okolo plaveckého bazénu do Rascasse a přes zatáčku Anthonyho Noghese zpět do cíle. Po závodě nejlepší tři v cíli nestojí na klasických stupních vítězů, ale jsou dekorováni na schodech knížecího paláce přímo samotným knížetem. Vládnoucí dynastie Grimaldiových motorsport v zemi vždy podporovala.

Vrtulník, 8 sanitek, 800 hasicích přístrojů, 21 km svodidel… a nejen to

Okruh se pro závody využívá o jednom víkendu v roce, tribuny a svodidla se staví šest týdnů, poté se během tří týdnů znovu rozeberou.

Kromě F1 se zde jezdí také doprovodné série GP2, GP3, Porsche Supercup a formule Renault 3,5 a zpravidla dva týdny před velkou cenou se zde koná přehlídka historických závodních vozů.

KVÍZ: Máte historii Grand Prix Monaka v malíku?

Mapa okruhu