Formule 1 je o krok blíže vysílání závodů na internetu. Chystá i vylepšení přenosů

Společnost Tata Communications usilovně pracuje na technologii, která divákům umožní intenzivnější zážitek ze závodů. Do budoucna je plánováno přesunutí vysílání na internet a zavedení kamer se 360 stupňovým záběrem. Výzkum a prvotní testy toho, jak by vysílání královny motorsportu prostřednictvím internetu mohlo vypadat, měla na svědomí firma Tata Communications ve spolupráci s FOM. Skutečný průlom nastal…

Štítky: TV Zveřejněno 16. 02 2017 — Lukáš Štěrovský

Společnost Tata Communications usilovně pracuje na technologii, která divákům umožní intenzivnější zážitek ze závodů. Do budoucna je plánováno přesunutí vysílání na internet a zavedení kamer se 360 stupňovým záběrem.

Výzkum a prvotní testy toho, jak by vysílání královny motorsportu prostřednictvím internetu mohlo vypadat, měla na svědomí firma Tata Communications ve spolupráci s FOM. Skutečný průlom nastal při Velké ceně Singapuru 2016, kdy byl uskutečněn první úspěšný test.

Zdá se, že F1 tak už nic nebrání k tomu, aby se z placených televizních kanálů přesunula k internetovému (jistě také placenému) vysílání. Tomuto kroku, i když se jej diváci dočkají zřejmě nejdříve až za pár let, je navíc nakloněn i nový majitel, společnost Liberty Media. Tata Communications navíc už zvládla překonat jedno z největších úskalí internetového vysílání.

„Velkou potíží bylo zpoždění signálu. To, co jste viděli v televizi, se v tabletu nebo telefonu objevilo až o pár chvil déle,“ popisuje výkonný ředitel Tata Communications Mehul Kapadia. „To byla velká technologická výzva, na které jsme museli zapracovat a dokázat, že se s ní zvládneme vypořádat. Zkusili jsme to v Singapuru a nyní můžu říct, že máme technologii, která tenhle problém eliminuje.“

Speciál: Dvouletý průzkum GPF1 nastínil, jak může virtuální realita obohatit sledování F1

Jak už bylo napsáno, přesun královny motorsportu na internet ještě ale nějaký čas potrvá. Televizní stanice totiž platí nemalé finanční prostředky za exkluzivní práva a smlouvy mají uzavřeny i na několik let dopředu. „Je tu několik záležitostí ohledně komerčního hlediska, které musejí být vyřešeny,“ ví Kapadia. „Záleží, zda vedení bude chtít mít přímý přístup k fanouškům, i když tím ztratí výhody plynoucí ze spolupráce s televizními stanicemi.“

A co výkonný ředitel Tata Communications očekává od spolupráce s novým majitelem Liberty Media? „Máme spoustu příležitostí a věcí, na kterých můžeme pracovat. Právě teď si procházíme obdobím digitální transformace. Ta určí způsob, jakým budeme v budoucnu sledovat sport nebo jakým způsobem bude probíhat interakce s diváky přímo na závodní dráze.

Ať už sledujete fotbal, F1 nebo kriket, zábava pochází z toho, že je divák pohlcen a je blíže sportu. Toto ‚přiblížení‘ sportu se částečně dá vyřešit například tím, jaká data může fanoušek dostávat na další zařízení vyjma televizoru. Zásadní zážitek ale netkví v tomhle, ani ve velikosti obrazovky, ale ve vtažení diváka do aktuálního dění.

Fanoušci potřebují možnosti jako výběr, z jaké kamery chtějí závod sledovat, jaká data chtějí dostávat a tak dále. Momentálně pracujeme na transformaci vysílání do podoby, kdy diváci budou mít přístup ke kamerám se záběrem 360 stupňů,“ dodává Mehul Kapadia.

Čtěte dále: Novému vlastníkovi F1 roste opozice. Týmy zvažují obnovení své asociace

F1 se v budoucnu dočká nejen přesunu na internet, ale i dalších technologických vylepšení

F1 se v budoucnu dočká nejen přesunu na internet, ale i dalších technologických vylepšení

Diskuse k článku

Napsat komentář