Novému vlastníkovi F1 roste opozice. Týmy zvažují obnovení své asociace

Přední týmy F1 reagují na nedávné vyjádření Liberty Media a reformu v přerozdělování finančních odměn. Chtějí vytvořit organizaci podobnou FOTA, která by hájila jejich výhodné postavení na výplatní listině. Po rozpadu FOTA (Formula One Teams Association) v roce 2014 přišly týmy o možnost vystupovat kolektivně při jednáních s FOM a FIA. To by se ale nyní mohlo změnit,…

Štítky: Liberty Media Zveřejněno 15. 02 2017 — Josef Nekvinda

Přední týmy F1 reagují na nedávné vyjádření Liberty Media a reformu v přerozdělování finančních odměn. Chtějí vytvořit organizaci podobnou FOTA, která by hájila jejich výhodné postavení na výplatní listině.

Po rozpadu FOTA (Formula One Teams Association) v roce 2014 přišly týmy o možnost vystupovat kolektivně při jednáních s FOM a FIA. To by se ale nyní mohlo změnit, neboť podle britského Autosportu týmy nově jednají o zavedení podobného orgánu. Cílem takového sdružení by bylo zabezpečení finančně výhodných pozic týmů, což je v kontrastu s tím, o co bude po převzetí holdingu F1 usilovat Liberty Media.

V současné době existuje listina CCB (Constructors Championship Bonus) přisuzující týmům na ní zapsaným finanční bonusy od držitele komerčních práv, tedy právě Liberty Media. Dotčenými týmy jsou v tomto případě Ferrari, Mercedes, Red Bull a McLaren. Ty si mezi sebe díky ujednáním s Berniem Ecclestonem, respektive FOM, rozdělují 65 procent financí od držitele práv, přičemž zbylých 35 procent připadne na ostatní týmy.

Je tedy jasné, že jakékoli rozhovory na toto téma jsou velmi kontroverzními a choulostivými a jistojistě nechají rozhořet další vlnu nesouhlasných vyjádření ostatních účastníků šampionátu. Ti už delší dobu bojují za větší finanční rovnost a své snahy v minulosti dotáhly až k Evropské komisi.

Autosport pak také informoval, že se mu nepodařilo získat zprávu, která by potvrdila, že jednání byla zahájena. Na druhou stranu to žádný z oslovených týmů nepopřel.

Problémem je, jak zajistit, aby nový subjekt mohl být prospěšný všem týmům. Týmy, které jsou součástí dohody CCB, se nebudou chtít vzdát své pozice na výplatní listině, proto se jeden z šéfů týmů domnívá, že by mohly vzniknout dvě verze takového orgánu – jeden kolektivizující týmy s CCB a druhý pro menší týmy.

Čtěte dále: Mnozí předpovídají nudné závody, Pirelli už teď odmítá vinu. „Jen plníme pokyny,“ hájí se

Diskuse k článku

Napsat komentář