Hamilton nejrychlejší v prvním monackém tréninku. Ten ukončily červené vlajky

Úvodní trénink GP Monaka ovládly vozy Mercedesu, když Lewis Hamilton porazil Nika Rosberga. Dopolední sekci ale poznamenalo hned několik nehod a v závěru byly vyvěšeny i červené vlajky poté, co Jenson Button trefil uvolněný poklop kanálu. S těmi zelenými signalizujícími začátek tréninku se na trať vydala většina jezdců, ale po deseti minutách svítila na výsledkové tabuli…

3 Zveřejněno 26. 05 2016 — GPF1.cz

Úvodní trénink GP Monaka ovládly vozy Mercedesu, když Lewis Hamilton porazil Nika Rosberga. Dopolední sekci ale poznamenalo hned několik nehod a v závěru byly vyvěšeny i červené vlajky poté, co Jenson Button trefil uvolněný poklop kanálu.

S těmi zelenými signalizujícími začátek tréninku se na trať vydala většina jezdců, ale po deseti minutách svítila na výsledkové tabuli pouze dvě jména. Lewis Hamilton a Nico Rosberg byli jedinými, kteří si do této doby připsali čas. Brit navíc stlačil hodnotu svého času na hranici 1:17,xxx a na super měkké směsi, která se tímto poprvé v sezoně představila, překonal nejrychlejší čas z loňské sezony. Nakonec se Hamiltonovi, vítězi prvního tréninku, podařilo zajet čas 1:15,537 sekundy.

Pro GP Monaka dostal podle očekávání Daniel Ricciardo přednost před Maxem Verstappenem a v útrobách jeho vozu jsme tak mohli v akci vidět notně upravenou pohonnou jednotku Renaultu. Na konci  tréninku se Australan Mercedesu přiblížil na rozdíl sedmi desetin sekundy a usadil se za Sebastianem Vettelem na čtvrtém místě. Na Verstappena si Ricciardo vyjel náskok pouhé necelé desetiny sekundy.

Trénink ovlivnilo hned několik nehod. Felipe Massa se stal prvním pilotem, který tento víkend okusil zdejší bariéry. Stalo se tak zhruba po půlhodině dopoledního programu v nájezdu do první zatáčky. V důsledku této kolize byl do akce povolán virtuální safety car. Střet s bariérou si ale zkusili i další a moc nechybělo ani Lewisi Hamiltonovi. Ten nebezpečně couval zpět do závodní stopy po probrzdění v první zatáčce a je otázkou, zda si za toto chování nevyslouží penalizaci.

Necelou půlhodinu před koncem odstavil svůj vůz Esteban Gutiérrez pro problémy s pohonnou jednotkou a v Monaku tak opět vlály žluté vlajky v kombinaci s nasazením virtuálního safety caru. Nedlouho poté skončil po nárazu do bariéry i Jolyon Palmer. Pár minut před koncem navíc bylo máváno červenými vlajkami a dopolední sekce tak skončila. Stalo se tak v důsledku defektů na voze Nica Rosberga a Jensona Buttona, který navíc přišel o přední křídlo po kontaktu s krytem kanálu, který se uvolnil právě po projetí Rosberga.

Výsledky prvního tréninku GP Monaka:

Čtěte dále: S technickým delegátem Charliem Whitingem o budoucnosti F1 a nové generaci pilotů

Diskuse k článku

Napsat komentář