Revoluce ve formuli 1. Jedna velká alkoholická párty?

Ve formuli 1 se chystá velká věc. Za 14 dní by se podle zákulisních informací měl pivovar Heineken stát hlavním partnerem seriálu. Soutěž je plná sponzorských značek, o tom žádná. Auta jsou polepena řadou názvů firem, podél dráhy je možné vidět řadu reklamních panelů a v názvech velkých cen se běžně vyskytuje jméno partnera. Ale…

12 Štítky: Heineken Zveřejněno 26. 05 2016 — Tomáš Richtr

Ve formuli 1 se chystá velká věc. Za 14 dní by se podle zákulisních informací měl pivovar Heineken stát hlavním partnerem seriálu. Soutěž je plná sponzorských značek, o tom žádná. Auta jsou polepena řadou názvů firem, podél dráhy je možné vidět řadu reklamních panelů a v názvech velkých cen se běžně vyskytuje jméno partnera.

Ale aby se někdo stal titulárním partnerem celého seriálu? Tak to by potenciální zájemce musel mít pro komerčního šéfa F1 Bernieho Ecclestona připraveno hodně, hodně peněz. No a vypadá to, že odpovídající sumu nabídl nizozemský pivovarnický gigant Heineken.

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Mezi jeho v Česku známé značky patří například Starobrno, Krušovice nebo slovenský Zlatý Bažant.

Heineken je ve sportu velmi aktivní. Od roku 2005 je sponzorem fotbalové Ligy mistrů. Investuje například do rugby nebo tenisu. Před čtyřmi lety bylo oznámeno, že filmový hrdina James Bond mění oblíbenou Martini za lahvinku piva Heineken, údajně za 28 milionů liber. Velké pojmy, velká čísla. V kuloárech se zmiňuje číslo 250 milionů dolarů v příštích sedmi letech.

Smlouva o údajném partnerství (ostatně, na pozvánce se Ecclestone rovnou přiznává k pojmu „Formula One Global Partner“) by měla být oznámena ve čtvrtek před Velkou cenou Kanady. A jedná se bezpochyby o velkou věc.

V některých částech veřejnosti se má totiž za to, že formule 1 je sport ztrácející na atraktivitě. Zájem takto renomované značky o investici obřích rozměrů ale svědčí o opaku. A marketingové zkušenosti Heinekenu z fotbalové Ligy mistrů může v jinak lehce zkostnatělé F1 vedení sportu parádně využít. Už byl totiž nejvyšší čas!

Doby, kdy za peníze stačila sponzorům prezentace značky, jsou dávno pryč. Dnešní virtuální svět sociálních sítí si žádá zcela jiný přístup. A z něj by měli těžit zejména fanoušci sportu. Jak přesně? Na to si samozřejmě budeme muset počkat, ale není pochyb o tom, že nastává doba, po které ti, kteří F1 sledují prakticky každý den, volají několik posledních let: aby F1 změnila marketingový přístup ke své fanouškovské obci.

Čtenáři článku možná v těchto chvílích nepřipadá, že se jedná o nějakou velkou věc, která si zaslouží takovou pozornost. Opak je ale pravdou. Změny nepřijdou ze dne na den, ale přijdou brzy a budou velké. Je to tiché a střízlivé nadšení člověka, který se na denní bázi tomuto sportu věnuje každý den bez výjimky.

A v průběhu let nezřídka čelí komentářům, jak je vlastně F1 nudná a její apel upadající. Já si to nikdy nemyslel. Ano: způsob, jakým sledovat dění v F1 a užít si jej, je (zejména oproti fotbalu, hokeji či tenisu) relativně velmi složitý. Ale po drobnějším nakouknutí ‚pod kůži‘ lze spatřit naprosto fascinující věci.

Nová sezona přinesla fantastický začátek, který vyvrcholil velmi výjimečným konfliktem jezdců jednoho týmu: Lewisem Hamiltonem a Nikem Rosbergem z Mercedesu.

Red Bull vyhrál závod ve Španělsku díky nejmladšímu vítězi Grand Prix Maxi Verstappenovi. Red Bull se může těšit silnějšímu motoru Renault a Ferrari pořád doufá, že prolomí spolehlivostní i výkonnostní smůlu. Zkrátka silné a krásné příběhy, které se rozvíjejí plným proudem. A do toho Heineken.

Pravda, už nyní se ozvaly hlasy, podle kterých to není dobrým poselstvím. Nakonec: Heineken je alkoholický nápoj. Ale Heineken nikomu nevadí ve fotbale. A v F1 zase nikomu nevadí Johnie Walker u McLarenu, Smirnoff u Force Indie či Martini u Williamsu. Zkrátka: v F1 to v dalších letech vypadá na jednu velkou a poctivou párty!

Čtěte dále: F1 jako Liga mistrů. Heineken má coby nový hlavní sponzor zlepšit interakci s fanoušky

Protřepat, nemíchat. Formuli 1 a Jamese Bonda spojuje vyjma rychlých vozů i pivo Heineken

Netřepat, nemíchat. Formuli 1 a Jamese Bonda spojuje (nebo spíše bude spojovat) vyjma rychlých vozů i pivo Heineken. Foto: coloribus.com

Diskuse k článku

12 komentářů: “Revoluce ve formuli 1. Jedna velká alkoholická párty?”

  1. huhukoktejl napsal:

    Arnost Krehulek MartinMoravec  Nemůžu s Vámi souhlasit, protože i tito lidé, kteří, jak říkáte, koukají v neděli na cokoliv, jsou příjemci reklamy v době vysílání. Takže globální firmy, které mají sponzorovat týmy F1 tito lidé zajímají, protože chtějí, aby se loga jejich firem dostaly do co největšího povědomí. Proto si myslím, že přesun na placené kanály, spojený se ztrátou řady diváků je velkou chybou.
    Druhou věcí je také to, že z těchto lidí co „se koukají na cokoliv“ se mohou stát tzv. skalní fanoušci. Jak jinak k tomu přičichnout? Když člověk nemá placený kanál, tak o F1 ani nezavadí, jak se mu tedy má začít líbit?

  2. Arnost Krehulek napsal:

    MartinMoravec Teď jde o to, jestli tihle diváci typu Vašich kolegů (nemyšleno jakkoli zle), kteří si v neděli pustí tv a koukají vlastně na cokoliv, co tam je, se dají nazvat diváky F1. Podle mého názoru nikoliv a soudě dle toho, že jakmile F1 z neplaceného kanálu zmizela, už ani netuší, že nějaká F1 existuje. Pravda ale je, že český trh je divný. Spousta lidí tvrdí, jak je něco v tv zajímá, ale než by zaplatili 100 korun měsíčně, aby se na to mohli podívat, tak raději budou u piva nadávat, že to chtějí zadarmo (protože nechápou, že zadarmo není nic), když předtím nadávali na x minutové bloky reklam. To sem ale asi nepatří. Stále si myslím, že jedním z předpokladů (mimo jiné samozřejmě) pro získání a udržení diváka, je v případě F1 kvalitní přenos a ten klasická komerční TV, fungující na principu reklamy a co nejširšího diváckého záběru, prostě imo není schopna poskytnout, pokud na tom chce (a ona musí) vydělat. Já jsem za to velmi rád, protože, nic proti Nově, důvody jsou zřejmé, ovšem nedá se to, co mohu sledovat dnes s tím, co jsem mohl sledovat předtím „ZADARMO“, absolutně srovnávat.

  3. MartinMoravec napsal:

    Myslím že ano. Přinejmenším z toho pohledu, že se na závody dívalo mnohem více lidí. Zatímco tehdy byl závod jedna z věcí, které jsme s kolegy v práci řešili přinejmenším celé pondělí, když se někoho na jeho názor zeptám po závodním víkendu dnes, nejčastější odpověď je: ‚Ono se to ještě pořád jezdí? Já myslel, že ty závody zrušili.“.

  4. DallasDD napsal:

    Arnost Krehulek MartinMoravec 
    Bůhví, jak to bude s těma reklamama, protože na Sport2 během závod byly vůbec poprvé reklamy…Sice na půl obrazovky a vždy jen jedna, ale přece…Za chvíli to určitě bude na celou obrazovku a více reklam…

  5. Milan27 Jsem vůl. 🙂 díky za upozornění, holt síla zvyku. 😀

  6. huhukoktejl napsal:

    Uvital bych v prvnim kroku live timing zdarma nebo za nejakou symbolickou cenu. Taky po skonceni zavodu nabidku onboard zaberu z jakehokoliv vozu (vcetne radiokomunikace).

  7. Milan27 napsal:

    Slogan na obrázku nezní „protřepat, nemíchat“ jako u staré dobré vodky-martini, ale „netřepat, nemíchat“ , což je u piva logičtější 😀

  8. Arnost Krehulek napsal:

    INF_11 jj a v heinekenu to moc dobře vědi 🙂

  9. Arnost Krehulek napsal:

    MartinMoravec hmm. máte pocit, že na nově bylo na f1 lepší pokoukání? já teda ne. v podstatě všechny kvalitní sportovní přenosy dneska jedou na placených kanálech a má to svoji logiku. klasická komerční televize na takové věci nemá prostředky, lidi, rozpočet, čas. nekonečné reklamy v přímém přenosu rozhodně nepovažuju za něco, na co by zabrali noví diváci.

  10. MartinMoravec napsal:

    Pokud jde o nějaká výrazná zlepšení směrem k divákům, za zásadní bych považoval potřebu vrátit F1 z placených kanálů zpět do volného vysílání. Specializovanou pay TV si zaplatí stávající fanoušek. Ale těžko se jím oslovují noví diváci.

  11. DallasDD napsal:

    Nechci být hnidopich, ale není cca 40 mil. dolarů ročně málo za partnerství v rámci celého seriálu???

  12. INF_11 napsal:

    A všechno to zaplatí zákazník v ceně piva.
    Muhehe.

Napsat komentář