Revoluce ve formuli 1. Jedna velká alkoholická párty?
Ve formuli 1 se chystá velká věc. Za 14 dní by se podle zákulisních informací měl pivovar Heineken stát hlavním partnerem seriálu. Soutěž je plná sponzorských značek, o tom žádná. Auta jsou polepena řadou názvů firem, podél dráhy je možné vidět řadu reklamních panelů a v názvech velkých cen se běžně vyskytuje jméno partnera. Ale…
Ve formuli 1 se chystá velká věc. Za 14 dní by se podle zákulisních informací měl pivovar Heineken stát hlavním partnerem seriálu. Soutěž je plná sponzorských značek, o tom žádná. Auta jsou polepena řadou názvů firem, podél dráhy je možné vidět řadu reklamních panelů a v názvech velkých cen se běžně vyskytuje jméno partnera.
Ale aby se někdo stal titulárním partnerem celého seriálu? Tak to by potenciální zájemce musel mít pro komerčního šéfa F1 Bernieho Ecclestona připraveno hodně, hodně peněz. No a vypadá to, že odpovídající sumu nabídl nizozemský pivovarnický gigant Heineken.
Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Mezi jeho v Česku známé značky patří například Starobrno, Krušovice nebo slovenský Zlatý Bažant.
Heineken je ve sportu velmi aktivní. Od roku 2005 je sponzorem fotbalové Ligy mistrů. Investuje například do rugby nebo tenisu. Před čtyřmi lety bylo oznámeno, že filmový hrdina James Bond mění oblíbenou Martini za lahvinku piva Heineken, údajně za 28 milionů liber. Velké pojmy, velká čísla. V kuloárech se zmiňuje číslo 250 milionů dolarů v příštích sedmi letech.
Smlouva o údajném partnerství (ostatně, na pozvánce se Ecclestone rovnou přiznává k pojmu “Formula One Global Partner”) by měla být oznámena ve čtvrtek před Velkou cenou Kanady. A jedná se bezpochyby o velkou věc.
V některých částech veřejnosti se má totiž za to, že formule 1 je sport ztrácející na atraktivitě. Zájem takto renomované značky o investici obřích rozměrů ale svědčí o opaku. A marketingové zkušenosti Heinekenu z fotbalové Ligy mistrů může v jinak lehce zkostnatělé F1 vedení sportu parádně využít. Už byl totiž nejvyšší čas!
Doby, kdy za peníze stačila sponzorům prezentace značky, jsou dávno pryč. Dnešní virtuální svět sociálních sítí si žádá zcela jiný přístup. A z něj by měli těžit zejména fanoušci sportu. Jak přesně? Na to si samozřejmě budeme muset počkat, ale není pochyb o tom, že nastává doba, po které ti, kteří F1 sledují prakticky každý den, volají několik posledních let: aby F1 změnila marketingový přístup ke své fanouškovské obci.
Čtenáři článku možná v těchto chvílích nepřipadá, že se jedná o nějakou velkou věc, která si zaslouží takovou pozornost. Opak je ale pravdou. Změny nepřijdou ze dne na den, ale přijdou brzy a budou velké. Je to tiché a střízlivé nadšení člověka, který se na denní bázi tomuto sportu věnuje každý den bez výjimky.
A v průběhu let nezřídka čelí komentářům, jak je vlastně F1 nudná a její apel upadající. Já si to nikdy nemyslel. Ano: způsob, jakým sledovat dění v F1 a užít si jej, je (zejména oproti fotbalu, hokeji či tenisu) relativně velmi složitý. Ale po drobnějším nakouknutí ‚pod kůži’ lze spatřit naprosto fascinující věci.
Nová sezona přinesla fantastický začátek, který vyvrcholil velmi výjimečným konfliktem jezdců jednoho týmu: Lewisem Hamiltonem a Nikem Rosbergem z Mercedesu.
Red Bull vyhrál závod ve Španělsku díky nejmladšímu vítězi Grand Prix Maxi Verstappenovi. Red Bull se může těšit silnějšímu motoru Renault a Ferrari pořád doufá, že prolomí spolehlivostní i výkonnostní smůlu. Zkrátka silné a krásné příběhy, které se rozvíjejí plným proudem. A do toho Heineken.
Pravda, už nyní se ozvaly hlasy, podle kterých to není dobrým poselstvím. Nakonec: Heineken je alkoholický nápoj. Ale Heineken nikomu nevadí ve fotbale. A v F1 zase nikomu nevadí Johnie Walker u McLarenu, Smirnoff u Force Indie či Martini u Williamsu. Zkrátka: v F1 to v dalších letech vypadá na jednu velkou a poctivou párty!
Čtěte dále: F1 jako Liga mistrů. Heineken má coby nový hlavní sponzor zlepšit interakci s fanoušky
Diskuse k článku