S technickým delegátem Charliem Whitingem o budoucnosti F1 a nové generaci pilotů

Formuli 1 v roce 2017 čeká podstatná změna pravidel, v jejímž rámci bude zavedena i ochrana hlavy pilota. Tvrdí to alespoň technický delegát a ředitel závodů Charlie Whiting, který se rozpovídal i o příčinách úspěchu nastupující generace mladých jezdců. Whiting má rovněž jasno v tom, co největší problém současné F1. „Měli bychom pracovat na usnadnění jízdy za…

1 Štítky: Charlie Whiting Zveřejněno 24. 05 2016 — Lukáš Štěrovský

Formuli 1 v roce 2017 čeká podstatná změna pravidel, v jejímž rámci bude zavedena i ochrana hlavy pilota. Tvrdí to alespoň technický delegát a ředitel závodů Charlie Whiting, který se rozpovídal i o příčinách úspěchu nastupující generace mladých jezdců.

Whiting má rovněž jasno v tom, co největší problém současné F1. „Měli bychom pracovat na usnadnění jízdy za jiným vozem, abychom zlepšili závody a podívanou. Je to něco, co vždycky bylo pro formuli 1 problémem, zkrátka nic nového. Existuje ale pár věcí, které by podle mého umožnily jezdcům snadnější následování vozu před nimi.“

Ty jsou obsaženy v nových pravidlech pro rok 2017. Monoposty budou širší, budou mít větší pneumatiky a využívat více aerodynamického přítlaku. I když podle některých hlasů z padoku bude efekt právě opačný –  ztížení pronásledování vozu.

To ale nejsou jediné chystané inovace. Mezinárodní automobilová federace má v plánu zavést ochranu hlavy pilota, ať už ve verzi Halo, nebo Canopy. „V této oblasti chceme mít v roce 2017 jasné řešení. Máme dvě možnosti, obě byly uspokojivě otestovány až do stavu, s nímž jsme s ohledem na poskytnutou ochranu vůči jezdci spokojení.

Pokud nenastane nějaký zcela nečekaný problém, jedno z těchto řešení v roce 2017 uvidíme. Tím jsem si jistý,“ prohlásil Charlie Whiting.

Čtyřiašedesátiletý Angličan se také vyjádřil na téma nové generace jezdců vstupujících do formule 1, jejichž věk je čím dál tím nižší, jak dokládá i vítězství osmnáctiletého Maxe Verstappena z posledního závodu ve Španělsku. V čem tkví kouzlo úspěchu mladíků?

„Největší rozdíl je dnes to, že piloti jsou ve skvělé kondici. Myslím, že dvacet let nazpět pouze někteří z nich brali fyzickou přípravu vážně. Jsou ve skvělé kondici a hodně se soustředí na to, aby porozuměli vozu. Dělají mnohem více práce mimo kokpit, aby se maximálně připravili a zvykli si.

S omezením rádiové komunikace, které jsme letos zavedli, je pro jezdce důležitější porozumět vozům, tomu jak pracují a co dělat v případě, když se něco pokazí. Protože předtím jim s tím mohli pomoci inženýři. Je to jen otázka přípravy, a právě v tom jsou podle mého nováčci mnohem lepší, než tomu tak bývalo dřív. Vozy a vše kolem je prostě mnohem více komplexní.“

Čtěte dále: Dostávat se z uzavřeného kokpitu o něco déle? Malá daň, říká FIA

Whitingovo království aneb zařízení (konkrétně na brazilském Interlagosu) sloužící k odstartování závodu

Whitingovo království aneb zařízení (konkrétně na brazilském Interlagosu) sloužící k odstartování závodu

Diskuse k článku

Napsat komentář