Zavítejte na výstavu o legendárním automobilovém závodníkovi
Tazio Nuvolari – jméno, které není třeba příliš představovat. Italská závodní legenda 30. let minulého století je známá snad všem fanouškům motorsportu. Ti mají nyní možnost zavítat na výstavu v pražském Národním technickém muzeu, která je věnována právě Nuvolarimu. Výstava je v plném proudu, byla zahájena již 2. června, ale nemusíte se obávat; její konec…
Tazio Nuvolari – jméno, které není třeba příliš představovat. Italská závodní legenda 30. let minulého století je známá snad všem fanouškům motorsportu. Ti mají nyní možnost zavítat na výstavu v pražském Národním technickém muzeu, která je věnována právě Nuvolarimu.
Výstava je v plném proudu, byla zahájena již 2. června, ale nemusíte se obávat; její konec je naplánován až na 23. září. Pokud do Národního technického muzea zavítáte (vstup je za 190 Kč), můžete se těšit například na více než 300 fotografií a dobových artefaktů ze závodní dráhy i soukromého života tohoto Itala – včetně fotografií pořízených samotných pilotem!
K vidění bude rovněž závodní vůz Bugatti T35, motocykl Norton 500 m18, kukla a výstroj, které Nuvolari oblékal při závodech, pohár Coppa Donington či některé původní dobové filmy.
Profil Tazia Nuvolariho
Tazio Giorgio Nuvolari (16. listopadu 1892 – 11. srpna 1953) byl italský motocyklový a automobilový závodník, považovaný spolu s Chironem a Caracciolou za nejlepšího jezdce meziválečného automobilového sportu. Někteří odborníci jej dokonce považují za nejlepšího automobilového závodníka všech dob. Dr. Ferdinand Porsche jej nazval „největším jezdcem minulosti, současnosti a budoucnosti“. Jedinou velkou cenou, kterou nikdy nevyhrál, byla Grand Prix Československa.
Ital začal svoji kariéru na počátku 20. let minulého století na závodních motocyklech, na kterých dosáhl celkem 69 vítězství (stal se absolutním vítězem 36 závodů a 33 ve své kubatuře). Ve 30. letech minulého století se jméno Nuvolari stává synonymem úspěchu, je označován jako legenda, závodí na vozech Bugatti a Alfa Romeo závodních stájí Ferrari, Maserati a Auto Union.
Během své závodní kariéry automobilového jezdce dosáhl 92 vítězství (byl absolutním vítězem 55 závodů a 37 ve své kategorii), své umění potvrdil vítězstvím na Evropském šampionátu v roce 1932, dvakrát se umístil na 1. místě v celosvětovém žebříčku rychlostních závodů.
Čtěte dále: Speciál: Historie okruhu v Monaku
Text: Národní technické muzeum, Wikipedia, Foto: vanderbiltcupraces.com, Wikipedia
Diskuse k článku