Mercedes zvažuje i Rosbergovo či Hamiltonovo odstavení
Ještě stále ve víru vášní Mercedes zvažuje, jak naložit s týmovou kázní svých jezdců. Ti spolu kolidovali (více či méně) v Belgii 2014, Austinu 2015, Austrálii, Španělsku, Kanadě i Rakousku 2016, a také skoro loni v Japonsku. Šéf Mercedesu Toto Wolff zuří a v těchto dnech přemýšlí, zda nechá zavést týmovou režii. Ta by v praktické podobě byla…
Ještě stále ve víru vášní Mercedes zvažuje, jak naložit s týmovou kázní svých jezdců. Ti spolu kolidovali (více či méně) v Belgii 2014, Austinu 2015, Austrálii, Španělsku, Kanadě i Rakousku 2016, a také skoro loni v Japonsku.
Šéf Mercedesu Toto Wolff zuří a v těchto dnech přemýšlí, zda nechá zavést týmovou režii. Ta by v praktické podobě byla aplikována například tak, že po poslední sérii zastávek v boxech během velké ceny by piloti dostali příkaz držet pozice. V minulosti to byla hodně obvyklá praxe, která si ale také našla své hříšníky. Před třemi lety proslavený pokyn ‚Multi 21‘ v Malajsii ignoroval Sebastian Vettel, na což doplatil kolega Mark Webber.
Mercedes by ale prý byl ochotný jít daleko za hranice ‘prostých’ týmových rozkazů. Prostě by jednomu z pilotů na nějakou dobu zakázal činnost. A nahradil jej jiným pilotem.
Další diskutovaný scénář je udělení pokuty v řádu “stovek tisíc liber” (milionů korun).
Jedná se o tresty velmi diskutabilní. Vše závisí na konkrétním smluvním vztahu jezdce a týmu. Když Sebastian Vettel sáhl k výše zmíněnému ignorování příkazu ‘Multi 21’ v Malajsii 2013, za týmem Red Bull přišli Vettelovi právníci, kteří argumentovali tím, že tým nemá žádné ‘legislativní právo’ takový příkaz Vettelovi udělit.
Zda má Mercedes smluvní právo jednoho ze svých jezdců na jeden či více závodů vyřadit, to samozřejmě nevíme. A když je řeč o astronomiích pokutách, pak vlastně za co?
V úvahu přicházejí oficiální stanoviska sportovních komisařů závodu jako podklad pro doložení viny. Ve všech zmiňovaných případech výše ale nebyla přisouzena vina žádnému z nich, s výjimkou Rakouska. A to ještě velmi sporně.
Vedení Mercedesu je v extrémně složité situaci. Potřebuje ukočírovat své závodníky, ale zavedením týmových rozkazů by se znemožnil, protože by eliminoval to, o čem F1 je! Prostě Sophiina volba.
Mercedes deklaroval, že konečné stanovisko zaujme před startem Velké ceny Velké Británie.
Diskuse k článku