Zákaznické týmy jsou špatný nápad, varuje Sauber

Šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová vyjádřila zásadní nesouhlas s konceptem zákaznických vozů a týmů.

4 Štítky: Sauber Zákaznické vozy Zveřejněno 21. 05 2015 — Jan Pastorek

Šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová vyjádřila zásadní nesouhlas s konceptem zákaznických vozů a týmů.

Strategická skupina to nastínila jako řešení finančních problémů týmů. Kdo finančně neutáhne tým jako konstruktér, mohl by se stát zákazníkem většího týmu a nakupovat od něj víceméně hotové vozy.

Kaltenbornová se ale obává, že by se tak formule 1 rozdělila na dvě výkonnostní skupiny. „Má to vylepšit podívanou, ale když teď lidé kritizují, že máme vozy pomalejší než GP2, jak tenhle A/B systém bude fungovat?“ ptala se v rozhovoru pro Autosport.

„Podívána nebude atraktivnější, když vozy od sebe budou ještě dál, a to už si na to stěžujeme teď, že se to děje.“

Navíc finančně by si zákaznické týmy podle Kaltenbornové život neusnadnily. „Když se na to podívám z obchodního hlediska, najděte mi někoho, kdo to bude sponzorovat. Zkuste si najít sponzora, když jim budete říkat, že pokud se spojí s tímto konceptem, budou u týmu, který v následujících sezónách nikdy nebude na pódiu. To je nemožné.“

„Force India to řekla hezky, byli by tu ti, kdo soutěží, a ti, kdo se účastní. Nejhorší na tom je, že pokud byste někdy zjistili, že vám to nejde, nemůžete se vrátit zpět, protože už nebudete mít na to, abyste se znovu stali konstruktérem.“

Kaltenbornová dodala, že Sauber nikdy nebude zákaznickým týmem.

Diskuse k článku

Napsat komentář