Začínat od nuly jako konstruktér je šílenství, míní Haas

Gene Haas vidí jako příčinu problémů Marussie a Caterhamu skutečnost, že si všechno dělaly samy a neměly se od koho učit.

Štítky: Haas Zveřejněno 7. 01 2015 — Jan Pastorek

Gene Haas vidí jako příčinu problémů Marussie a Caterhamu skutečnost, že si všechno dělaly samy a neměly se od koho učit.

Formule 1 v minulosti kladla důraz na konstruktéry, proto nebylo možné sdílet téměř žádné znalosti a díly mezi jednotlivými týmy. To byl podle Haase hlavní problém zkrachovalých týmů.

„Marussia a Caterham dokázaly opravdu hodně s tím, co měly, postavily celý tým, navrhly auto a vyrobily díly,“ uznal v rozhovoru pro Autoweek. „Skutečně naplnily myšlenku být konstruktérem a postavit kompletní auto.“

„Ale já to vidím jako šílenství. Nevím, jak byste se to mohli naučit. Pokud se chcete stát doktorem, musíte strávit 10 let v lékařské škole. Musíte se od někoho učit. Proto jsme se spojili s Ferrari.“

Od letošního roku totiž došlo k menšímu uvolnění pravidel a seznam dílů, které může tým nakupovat, se rozšířil. Haas proto navázal relativně širokou technickou spolupráci s Maranellem.

„Náš obchodní model ve formuli 1 je založený na našem týmu NASCAR, který používá motory a šasi od někoho jiného,“ vysvětloval. „Pokud se Caterham nevrátí, bude devět týmů, takže my budeme desátý, a nemyslím, že by pak Bernie dovolil další nové týmy.“

„Pokud dokážeme, že můžeme být úspěšní, možná by to mohl být model, jak začít. Ale když máte někoho, jako byly Caterham a Marussia, kdo začíná s ničím, to prostě nefunguje.“

Haas se nejen bude učit spoluprací s Ferrari, ale využil také dražbu majetku Marussie, aby si pořídil vybavení a továrnu v Británii.

Diskuse k článku

Napsat komentář