Z prodlouženého vývoje motorů můžou těžit všichni kromě Hondy
Kvůli pozdějšímu vstupu do F1 se Honda ocitla v situaci, kdy na rozdíl od soupeřů nebude moct v průběhu sezóny nasadit vylepšení pohonné jednotky.
Kvůli pozdějšímu vstupu do formule 1 se Honda ocitla v situaci, kdy na rozdíl od soupeřů nebude moct v průběhu sezóny nasadit vylepšení pohonné jednotky.
Strategická skupina v prosinci dohodla možnost využít vývojové žetony pro pohonné jednotky i v průběhu sezóny, neplatí tedy pro ně homologační datum 28. února. Jejich počet se nemění, stále bude možné změnit jen necelou polovinu dílů, jen odpadl časový limit pro nasazení úprav. FIA totiž akceptovala, že pravidla nejsou jednoznačná, proto je možná tato interpretace.
Podle Auto Motor und Sport se Ferrari a Renault už nechaly slyšet, že tuto možnost určitě využijí, protože tak budou mít více času na doladění některých výkonnostních úprav. Dokonce i Mercedes zvažuje, že si nechá pár vývojových žetonů jako rezervu pro použití v průběhu sezóny.
Tato drobná změna se ale netýká Hondy. Ta totiž coby nově příchozí dodavatel motorů není zatím nijak omezena ve vývoji, do poslední chvíle, kterou je 28. února, může tedy svůj pohon měnit libovolně.
Jenomže pak už nebude smět v průběhu sezóny nasazovat žádné výkonnostní úpravy, dělat změny bude moct jen z důvodu zlepšení spolehlivosti, a to se souhlasem FIA. Jinými slovy protože nemá žádné vývojové žetony, nemůže využít jejich prodloužené platnosti. Ve stejné situaci byli všichni ostatní výrobci loni, projevuje se zde roční „zpoždění“ Hondy.
To se přesto nelíbí McLarenu, který zvažuje další kroky. Jenomže na změnu pravidel by potřeboval jednomyslný souhlas všech týmů.
Diskuse k článku