V Malajsii jsme to nezvládli, přiznala Williamsová a jezdcům se omluvila

Podle zástupkyně šéfa Williamsu podlehl tým v Sepangu tíze okamžiku a nevyhodnotil nastalou situaci správně. Ze svých chyb se všichni již poučili.

Štítky: Felipe Massa Valtteri Bottas Williams Zveřejněno 3. 04 2014 — Petr Stropnický

Podle zástupkyně šéfa Williamsu podlehlo vedení stáje během VC Malajsie tíze okamžiku a nevyhodnotilo nastalou situaci správně. Ze svých chyb se všichni již poučili, další aplikování týmových příkazů však vyloučit nelze.

Závody na Sepangu jako by byly pro královnu motorsportu zakleté, co se skandálů kolem týmové režie týče. Před rokem tu vzbudily rozruch Red Bull s Mercedesem, zatímco letos se o nemalé pozdvižení postaral Williams, jenž naléhal na Felipeho Massu, aby nepřekážel svému kolegovi Valtterimu Bottasovi a pustil jej před sebe na sedmou příčku.

Brazilec se nicméně týmovému příkazu vzepřel a svoji pozici před dotírajícím Finem vehementně bránil, čímž vyvolal uvnitř stáje jisté napětí, které muselo posléze její vedení mírnit.

“Chtěli bychom se za to našim fanouškům omluvit, protože jsme tu situaci nezvládli nejlépe,“ nechala se slyšet Claire Williamsová, zástupkyně šéfa týmu.

“Tu situaci jsme v případě ani jednoho z našich jezdců nezvládli nijak zvlášť dobře, takže jsme se jim samozřejmě omluvili. Nakonec to tak bylo správně. Z našich chyb se ale učíme celkem rychle, takže po Malajsii jsme několik posledních dní strávili procházením celé grand prix minutu po minutě, zaměřili jsme se na chyby, které jsme udělali, a také na to, jak je můžeme napravit, abychom je v budoucnosti neopakovali,“ ujistila.

“Bylo to týmové úsilí. Společně s jezdci a inženýry jsme si všichni sedli a prošli jsme to. Ta nejdůležitější věc, která z takovéto situace může vzejít, je to, že uděláte otevřenou a upřímnou diskuzi a poté zavedete nové procedury, které vám pomůžou posunout se dál, takže takové chyby v budoucnosti již nezopakujete.“

Na závěr Williamsová zdůraznila, že pokud to situace dovolí, bude se její stáj snažit dát na trati oběma svým pilotům co největší volnost, opětovné aplikování týmových příkazů nicméně z pochopitelných důvodů nevyloučila.

“Jsme závodní tým, který musí v Poháru konstruktérů získat maximální počet bodů, což oba jezdci vědí a rozumějí tomu. Jako tým budeme takováto rozhodnutí činit, abychom se ujistili, že nashromáždíme co největší počet bodů. Cílem je získat maximum bodů a nechat naše jezdce na závodní dráze závodit,“ dodala.

Diskuse k článku

Napsat komentář