Týmy usilují o navýšení palivového limitu pro příští rok, ale neshodnou se

Limit sta kilogramů paliva na závod bude možná minulostí. Ve spojitosti s novými pravidly pro rok 2017 panují obavy, že změny budou mít negativní dopad na spotřebu monopostů. Pokud se tato hranice nezvedne, tak existuje reálná hrozba, že piloti budou při závodech mnohem více svázáni šetřením paliva. Příští týden se koná schůze, kde by se…

Štítky: Renault Zveřejněno 22. 04 2016 — Marie Tomšíková

Limit sta kilogramů paliva na závod bude možná minulostí. Ve spojitosti s novými pravidly pro rok 2017 panují obavy, že změny budou mít negativní dopad na spotřebu monopostů. Pokud se tato hranice nezvedne, tak existuje reálná hrozba, že piloti budou při závodech mnohem více svázáni šetřením paliva.

Příští týden se koná schůze, kde by se týmy měly dohodnout na přesném znění pravidel pro sezonu 2017. Ta mají zrychlit monoposty až o pět sekund na kolo. Z pohledu aerodynamiky se zdá být vše vyřešeno, ale další úpravy se zatím neschválily. Podle motorsportu.com se bude diskutovat i o spotřebě paliva. Konečné rozhodnutí udělá Strategická skupina a Komise F1 v úterý.

Podle navrhovaných změn budou monoposty i pneumatiky širší. To znamená, že dojde k vytvoření většího odporu vzduchu a zvýšení spotřeby. Pokud zůstane zachována hranice sta kilogramů, jezdci budou muset mnohem více šetřit palivo, což je v rozporu s jejich požadavky. Většina pilotů chce jezdit na hranici možností, ale úsporná opatření vedou k pravému opaku.

Technický ředitel Renaultu Nick Chester upozorňoval na touto hrozbou ještě před začátkem sezony. “Myslím, že v tom bude zmatek. Pokud se v roce 2017 změní pravidla a zůstane zachováno sto kilogramů na závod, tak to povede k velkému šetření. Myslím, že lidé si začnou stěžovat.”

Mezi největší odpůrce palivového limitu patří šéf Renaultu Cyril Abiteboul. “Jsem velký fanoušek toho, aby formule 1 zůstala formulí 1. Neměli bychom se přiklánět k vytrvalostním závodům, protože to by mohlo ohrozit celou formuli 1. Vytrvalostní závody jsou o efektivitě a závodění na dlouhé vzdálenosti. Formule 1 je krátký, rychlý závod, kde se hodně předjíždí.

Upřímně řečeno, už v době osmiválců docházelo k řízení spotřeby pohonných hmot. Bylo to součástí strategie. Osobně bych byl pro úplné zrušení palivových limitů. Udělali jsme velký kus práce. Spotřeba se snížila o třicet až čtyřicet procent, ale pokrok je těmito limity zastíněn,” řekl před časem šéf Renaultu

Na tom, jak by se limit měl upravit, se týmy neshodnou. Renault požaduje úplné zrušení, ale hlavně Mercedes je proti. Komise F1 zřejmě přistoupí na kompromis a navýší hodnotu o pět kilogramů na závod.

Čtěte dále: Žádné výmluvy. Výsledky Renaultu sráží špatné auto a nepochopení pneumatik

Změny pravidel, včetně úpravy palivového limitu, by mohly ohrozit postavení Mercedesu

Změny pravidel, včetně úpravy palivového limitu, by mohly ohrozit postavení Mercedesu

Diskuse k článku

Napsat komentář