Těšíte se na rychlejší auta? Tak ty problém nevyřeší

"Změní se tím něco?" ptá se šéfka týmu Sauber Kaltenbornová, podle které je potřeba se soustředit na skutečný problém.

4 Zveřejněno 10. 07 2015 — Tomáš Richtr

Učinit auta počínaje sezonou 2017 rychlejší nasazením širokých pneu, širších formulí či uvolněním palivových limitů není řešením problém. Tvrdí to šéfka týmu Sauber Monisha Kaltenbornová. Podle není není nutné auta zrychlovat. Stačí vyrovnat síly ve startovním poli.

„Vážně potřebujeme činit auta rychlejší,“ zeptala se na právě probíhající setkání FA v Mexiku Kaltenbornová. „Změní se tím něco? Tohle není něco, co je nutné řešit. Je potřeba týmy výkonnostně semknout. To je to, co chtějí fanoušci vidět. Když budete sedět na tribuně, tak rozdíl tři až čtyři sekundy na kolo nepoznáte. Musel by ten rozdíl být podstatně větší. Tohle fakt nejsou ty opravdové problémy. Stejně jako není nutné řešit, zda auta mají jinak vypadat. Ať vypadají jak chtějí, vždy bude dost těch, kterým se to bude líbit, a dost těch, kterým naopak ne. Ale to nejdůležitější je vyrovnat rozložení sil ve startovním poli.“

Dalším problémem jsou podle šéfky Sauberu způsoby, jakým se změny zavádějí.

„Na stůl je předkládána fůra nápadů. Objeví se, a ještě dříve, než jsou zanalyzovány, objeví se pro nim deseti protinávrhů. Dokonce i od těch, kteří původní nápad sami přinesli. Tyhle diskuze nikam nevedou. Podívejte se na návrat tankování: bylo správné ten nápad vůbec zveřejňovat, když se nakonec rozhodli proti němu?“

Diskuse k článku

4 komentáře: “Těšíte se na rychlejší auta? Tak ty problém nevyřeší”

  1. Jura napsal:

    Ano i ne. Samozřejmě že samotné zrychlení času na kolo laik nepozná, důležité jsou důsledky jízdy na hraně diferencující různé jezdecké styly v různých sekcích a okruzích a tím větší výkyvy výkonnosti jezdců, množství chyb, výpadků a náhodných úspěchů .. a toho už si všimne každy.
    Oproti tomu, kolik energie, plánování, vymýšlení omezení apod. by stálo dostat celé pole do sekundy nebo ja si to Monisha představuje ? A výsledek .. odstupy v kvalifikaci po setinách bez vlivu na drama v závodě.

    S posledním odstavcem ovšem nelze nesouhlasit, kdejaká volovina okamžitě vypouštěna do éteru.

  2. snebka napsal:

    Možná ne, ale měl by být přirozený vývoj F1 být stále rychlejší jestli má Sauber problém udělat rychlejší auto tak nemá ve F1 co dělat 😛

  3. kuchi napsal:

    Dokud se bude atraktivita formule řešit pouze dalším omezováním, tak to dle mého názoru nikam nepovede. Správnou cestou je spíše uvolnovani pravidel. Nechat nějaké bezpečnostní minimum a zbytek volne. Takový výskyt 6kolky by určitě přitáhl více pozornosti než 100kg/h

  4. Pavel napsal:

    No to jsou zase moudra :mrgreen:

    Jo, fanoušci by chtěli vidět vyrovnanou výkonnost, ale rozhodně ne uměle nhozenou 😎
    Doufám, že projde volnější vývoj pohonných jednotech a pak bude šance.

    A co se tím změní když auta budou rychlejší? No to, že budou ryhlejší 😆 Fanoušek snad není tak hloupej, aby nepoznal to, že se zrychlilo o 4 sekundy na kolo 😯

    Ale za mne teda širší pneumatiky ne, vypadá to hrozně 😈

Napsat komentář