Symonds kritizuje opatrné Pirelli. Nová pravidla měla větší potenciál
Nová pravidla ohledně pneumatik měla podle technického ředitele Williamsu mnohem větší potenciál na to, aby do závodů přinesla prvek nepředvídatelnosti. V současném znění na něco takového ale upravené regule nestačí. Symonds v nich vidí analogii s palivovou strategií v sezoně 2003. Pirelli bude v roce 2016 nabízet novou, pátou směs. Taktéž umožní týmům vybírat mezi třemi druhy směsí pro jednotlivé…
Nová pravidla ohledně pneumatik měla podle technického ředitele Williamsu mnohem větší potenciál na to, aby do závodů přinesla prvek nepředvídatelnosti. V současném znění na něco takového ale upravené regule nestačí. Symonds v nich vidí analogii s palivovou strategií v sezoně 2003.
Pirelli bude v roce 2016 nabízet novou, pátou směs. Taktéž umožní týmům vybírat mezi třemi druhy směsí pro jednotlivé závody. Jenže Pirelli i nadále samo určí, jaké tři směsi mohou týmy použit.
Podle Pata Symondse by bylo mnohem zajímavější, kdyby stájím byla ponechána možnost libovolného výběru. „Nemůžu říct, že jsem z nových pravidel ohledně pneumatik nadšený. Mám rád věci, co přidají trochu chaosu. To zpočátku mohly splnit právě tyto nové regule, bylo tam několik způsobů, jak přistupovat k problému,“ popisuje technický ředitel Williamsu.
„Jenže Pirelli nebylo šťastné ohledně nápadu, že by si týmy gumy vybíraly libovolně, což je trochu zvláštní. Jsme celkem zodpovědní dospělí a osobně rád získávám body v závodech a snažím se je vyhrát. Mohli bychom udělat motory, které by v prvním závodě explodovaly, ale neděláme je. Mohli bychom navrhnout vozy tak, aby nebyly dostatečně silné, ale to neděláme.
Jsme dobří v tom, co děláme. Myslím, že je trochu neupřímné od Pirelli tvrdit, že týmy by volily pneumatiky tak, že by tím vznikalo riziko,“ dodal Symonds, který se děsí toho, že nová pravidla týmy rychle prokouknou a tím zmizí veškerý prvek nepředvídatelnosti.
„Ve formuli jedna jsme docela chytří, a pokud existuje správné řešení, rychle ho najdeme. A pak ztratíme všechnu nepředvídatelnost v závodech. Nejsem proti tomu, vítám drobné změny, ale myslím, že měly potenciál k tomu být lepší,“ tvrdí Pat Symonds.
Ten přitom vychází z vlastních zkušeností. V roce 2003 týmy musely do závodu nastoupit se stejným množstvím paliva, s jakým odjely kvalifikaci. Renault, u nějž tehdy Symonds pracoval, už v druhém závodě v Malajsii zvolil zajímavou strategii. Oběma svým pilotům natankoval malé množství paliva, což francouzské stáji zajistilo kompletní první řadu na roštu.
V cíli patřilo jeho pilotům první a třetí místo. Ostatní týmy začaly od toho momentu aplikovat podobnou strategii a momentů překvapení tak značně ubylo. „Analyzovali jsme to a rozhodli se, že na kvalifikaci musíme myslet jako na první kolo závodu. Pamatuji si, že v Austrálii jsme neměli moc dobrou kvalifikaci, neukázali jsme naši rychlost.
„Ale v Malajsii jsme měli oba vozy v první řadě. Vzpomínám si na všechny chytré lidi, jako je třeba Ron Dennis, jak říkali, že se jenom předvádíme. A v dalším závodě už většina z nich udělala to samé. A bylo po ovšem. Lidem nezabere tak dlouho přijít na to, co mají dělat,“ dodal technický ředitel Williamsu.
Diskuse k článku