Symonds kritizuje opatrné Pirelli. Nová pravidla měla větší potenciál

Nová pravidla ohledně pneumatik měla podle technického ředitele Williamsu mnohem větší potenciál na to, aby do závodů přinesla prvek nepředvídatelnosti. V současném znění na něco takového ale upravené regule nestačí. Symonds v nich vidí analogii s palivovou strategií v sezoně 2003. Pirelli bude v roce 2016 nabízet novou, pátou směs. Taktéž umožní týmům vybírat mezi třemi druhy směsí pro jednotlivé…

Štítky: Pat Symonds Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 7. 01 2016 — Lukáš Štěrovský

Nová pravidla ohledně pneumatik měla podle technického ředitele Williamsu mnohem větší potenciál na to, aby do závodů přinesla prvek nepředvídatelnosti. V současném znění na něco takového ale upravené regule nestačí. Symonds v nich vidí analogii s palivovou strategií v sezoně 2003.

Pirelli bude v roce 2016 nabízet novou, pátou směs. Taktéž umožní týmům vybírat mezi třemi druhy směsí pro jednotlivé závody. Jenže Pirelli i nadále samo určí, jaké tři směsi mohou týmy použit.

Podle Pata Symondse by bylo mnohem zajímavější, kdyby stájím byla ponechána možnost libovolného výběru. „Nemůžu říct, že jsem z nových pravidel ohledně pneumatik nadšený. Mám rád věci, co přidají trochu chaosu. To zpočátku mohly splnit právě tyto nové regule, bylo tam několik způsobů, jak přistupovat k problému,“ popisuje technický ředitel Williamsu.

„Jenže Pirelli nebylo šťastné ohledně nápadu, že by si týmy gumy vybíraly libovolně, což je trochu zvláštní. Jsme celkem zodpovědní dospělí a osobně rád získávám body v závodech a snažím se je vyhrát. Mohli bychom udělat motory, které by v prvním závodě explodovaly, ale neděláme je. Mohli bychom navrhnout vozy tak, aby nebyly dostatečně silné, ale to neděláme.

Jsme dobří v tom, co děláme. Myslím, že je trochu neupřímné od Pirelli tvrdit, že týmy by volily pneumatiky tak, že by tím vznikalo riziko,“ dodal Symonds, který se děsí toho, že nová pravidla týmy rychle prokouknou a tím zmizí veškerý prvek nepředvídatelnosti.

„Ve formuli jedna jsme docela chytří, a pokud existuje správné řešení, rychle ho najdeme. A pak ztratíme všechnu nepředvídatelnost v závodech. Nejsem proti tomu, vítám drobné změny, ale myslím, že měly potenciál k tomu být lepší,“ tvrdí Pat Symonds.

Ten přitom vychází z vlastních zkušeností. V roce 2003 týmy musely do závodu nastoupit se stejným množstvím paliva, s jakým odjely kvalifikaci. Renault, u nějž tehdy Symonds pracoval, už v druhém závodě v Malajsii zvolil zajímavou strategii. Oběma svým pilotům natankoval malé množství paliva, což francouzské stáji zajistilo kompletní první řadu na roštu.

V cíli patřilo jeho pilotům první a třetí místo. Ostatní týmy začaly od toho momentu aplikovat podobnou strategii a momentů překvapení tak značně ubylo. „Analyzovali jsme to a rozhodli se, že na kvalifikaci musíme myslet jako na první kolo závodu. Pamatuji si, že v Austrálii jsme neměli moc dobrou kvalifikaci, neukázali jsme naši rychlost.

„Ale v Malajsii jsme měli oba vozy v první řadě. Vzpomínám si na všechny chytré lidi, jako je třeba Ron Dennis, jak říkali, že se jenom předvádíme. A v dalším závodě už většina z nich udělala to samé. A bylo po ovšem. Lidem nezabere tak dlouho přijít na to, co mají dělat,“ dodal technický ředitel Williamsu.

V roce 2003 Renault nastavil trend v oblasti palivové strategie, kvůli které zmizel ze závodů prvek překvapení

V roce 2003 Renault rychle našel způsob, jak se vypořádat s novými pravidly ohledně paliva

Diskuse k článku

Napsat komentář