Středu pole vévodili piloti Force Indie
Nejvýše se umístil Nico Hülkenberg. Bodoval také jeho kolega Sergio Pérez. Ostatní piloti se do první desítky nevešli, Maldonadovi shořel monopost.
Nejvýše se umístil Nico Hülkenberg. Bodoval také jeho kolega Sergio Pérez. Ostatní piloti se do první desítky nevešli, Maldonadovi shořel monopost.
Toro Rosso
Daniil Kvjat si před závodem brousil zuby na body. Nakonec ale byl prvním odstoupivším, a tak jeho derniéra u Toro Rosso skončila neslavně.
„Byl to jeden ze závodů, ve kterých jsme nebyli schopni využít náš plný potenciál. Čekali jsme mnohem povedenější poslední závod, ale problémy s motorem mě donutily záhy odstoupit. Škoda, rychlost do té doby byla dobrá. Bojovali jsme s Ferrari a Buttonem a myslím, že jsme mohli dojet přibližně na jeho úrovni. Každopádně bych chtěl týmu poděkovat za celý rok. Pomohl mi také vyrůst po jezdecké stránce a připravit mě na příští rok. Moc to pro mě znamená. Když se ohlédnu za celou sezonu, lituji toho, že jsme v mnoha případech neměli možnost využít potenciál. Zasloužili jsme si lepší výsledky, ale nezřídka nás potkala smůla. Nyní se mohu těšit na novou výzvu, kterou představuje tým Infiniti Red Bull Racing,“ prohlásil Kvjat.
Jean-Eric Vergne se v závodě snažil, ale na posun do bodované desítky to nestačilo.
„Dnes jsem dal vše tomu, abych chytil soupeře přede mnou, ale rychlost zkrátka nebyla dost dobrá. Je to škoda, protože naše startovní pozice nám dělala naděje na zisk bodů. Pozitivní ale je, že jsme i tak skončili na sedmém místě v Poháru konstruktérů, což je pro tým velmi důležité. Děkuji všem za další společnou sezonu,“ řekl Vergne.
Lotus
Z pilotů Lotusu byl dnes více vidět Pastor Maldonado. Mohlo za to hlavně dramatické odstoupení ze závodu v podání venezuelského závodníka.
„Byl to překvapivý závod. Naše rychlost byla vlastně dost dobrá, dokázal jsem bojovat s Ferrari a užíval jsem si chování vozu. Mohl jsem jet naplno, vůz fungoval na obou směsích pneumatik. Můj závod bohužel skončil předčasně. Plameny ukázaly, že motor měl nějaké problémy. Ve voze bylo rázem pěkně horko. Je škoda, že jsme sezonu zakončili takovým způsobem. Vím ale, že máme velký potenciál pro sezonu 2015. Těším se na to, že některé lidi překvapíme,“ doufá Maldonado.
Francouzský závodník Romain Grosjean dojel na nebodované třinácté pozici.
„Víc jsme dnes udělat nemohli. Můj závod nebyl příliš zajímavý. Pastor musel bohužel odstoupit. Myslím, že můžeme být rádi, že už je po sezoně. Na začátku závodu jsme si pohrávali s myšlenkou tří zastávek, ale pak jsme se rozhodli pro dva pitstopy. Už se těším, až si v simulátoru vyzkouším monopost E23. Nový vůz by měl být po aerodynamické stránce velkým skokem kupředu. Nyní je čas dát si pauzu, dobít baterky a pak se pustit do příprav na příští sezonu,“ řekl Grosjean.
Force India
Nico Hülkenberg si solidní šestou pozicí v závodě upevnil konečné deváté místo v poháru jezdců.
„Z tohoto výsledku mám velkou radost. V pátek a v kvalifikaci jsem se ve voze trápil. Po dnešku ale můžeme být hrdí. Je to také dobré znamení pro příští rok. Vůz ze sebe ukázal to nejlepší. Byl dobře vyvážený a mohl jsem jet naplno. Po zastávkách v boxech jsem pár kol musel dávat pozor na pneumatiky, ale jinak jsem mohl jet na plný plyn. Poslední dlouhý stint na superměkké směsi byl odvážný krok. Tato taktika nakonec skvěle vyšla,“ těší Hülkenberga.
Sergio Pérez dojel hned za týmovým kolegou, tedy na sedmém místě. Také v konečném pořadí mu patří příčka o pozici nižší.
„Dnešní body mi pomohly udržet se v top ten šampionátu. Je to dobré zakončení skvělého roku. Myslím, že jsme dnes mohli být i výše, ale poslední zastávku jsme naplánovali moc pozdě. Kdybychom byli na superměkkých pneu o něco dříve, mohli jsme dotírat na Buttona. Když se ohlédnu za sezonou, musím všem z týmu poděkovat. Odvedli báječnou práci a měli by být na sebe hrdí. Užíval jsem si to a vím, že tým bude chtít být napřesrok ještě silnější,“ prohlásil Pérez.
Sauber
Také v Abú Dhabí vyšli piloti Sauberu bodově naprázdno. Švýcarský tým tak sezonu 2014 prožil se strašlivou bilancí – nezískal jediný bod. Letošek je tak vůbec nejhorším ročníkem v historii Sauberu.
„Závod, ve kterém jsem bojoval od začátku do konce. Dokázali jsme udržet naši dvouzastávkovou strategii, která byla dosti agresivní. V posledním stintu jsem musel najet co nejvíce kol na jedné sadě. Vyplatilo se. V každém kole jsem jel naplno. Zároveň jsem ale musel dávat pozor na pneumatiky. Chtěl bych tímto poděkovat všem členům týmu. Bylo mi ctí pracovat pro Sauber. Přeji všem do budoucna jen to nejlepší,“ řekl Gutiérrez.
Také Adrian Sutil po dnešku přestává být pilotem Sauberu. Rozloučil se s ním šestnáctým místem v GP Abú Dhabí.
„Byl to normální závod. Měl jsem docela dobrý start. Poté do mě najel Kevin, načež jsem se propadl hodně hluboko. Pořád nemůžu říci, jestli to vůz poškodilo. Po incidentu jsem se snažil dostat se zpátky do závodu. Museli jsme ale změnit strategii a přesedlali na tři zastávky, což nebylo ideální. Celkově jsme neměli dostatečnou rychlost, takže lepší výsledek mohl přijít jen stěží. Chtěl bych poděkovat všem inženýrům a mechanikům za jejich tvrdou práci po celou sezonu,“ prohlásil Sutil.
Diskuse k článku