Střed pole: Měli jsme na Q3, ale zradila nás technika, říká Vergne
Piloti ze středu pole se shodují – nastavení pro suchý závod a mokrá kvalifikace jim překazily naděje na lepší umístění v kvalifikaci.
Piloti ze středu pole se shodují – nastavení pro suchý závod a mokrá kvalifikace jim překazily naděje na lepší umístění v kvalifikaci.
Toro Rosso
Jen těsně před branami třetí části kvalifikace uvízli oba piloti týmu Toro Rosso. Daniil Kvjat skončil jedenáctý, jeho týmový kolega Jean-Eric Vergne dvanáctý.
„Byla to ošidná kvalifikace a až do posledního kola jsem neměl moc velkou radost z ovládání vozu,“ postěžoval si Kvjat. „Doladili jsme několik věcí a ke konci jsem byl mnohem spokojenější. Řekl bych, že moje poslední kolo ve druhé části kvalifikace bylo docela reprezentativní, i když si myslím, že jsem mohl být rychlejší, kdyby bylo sucho.“
„První část kvalifikace probíhala dobře, ale potom jsme bohužel měli problém s výfukovým systémem. To ovlivnilo moji Q2, mohl jsem v ní odjet jen tři kola a jejich načasování nebylo zrovna nejlepší. Je to škoda, protože dneska jsme měli na to, abychom se dostali do třetí části,“ míní Vergne.
Force India
Čas Sergia Péreze stačil v kvalifikaci na Grand Prix Belgie 2014 na třinácté místo, čas jeho týmového kolegy Nica Hülkenberga na místo osmnácté.
„Nebyl to úplně nejjednodušší den,“ řekl Pérez. „Na mokré trati jsem měl problémy. Chtěl bych startovat z mnohem vyšší pozice, dneska se mi nepovedlo dosáhnout maxima, ale s optimismem čekám na zítřejší den, protože náš vůz má dobré závodní tempo. Třinácté místo není na startu úplně nejhorší pozicí. Věřím, že můžu dosáhnout něčeho lepšího a vybojovat několik míst.“
„Náročná kvalifikace za proměnlivého počasí,“ popisuje dnešek Hülkenberg. „Ze začátku šlo vše dobře, moje tempo bylo vysoké, proto jsme se rozhodli zajet celou první část na jedné sadě gum. Možná se právě to stalo tím faktorem, kvůli kterému jsem neprošel do druhé části. Na konci první části byla totiž guma poničená a já se tak ve dvou posledních kolech dopustil menších chyb. Celkem pozdě jsem zatočil před poslední zatáčkou, vyjel z ní příliš zeširoka a ztratil tak čas,“ vysvětlil Němec.
Sauber
Adrian Sutil se postaví na startu Velké ceny Belgie 2014 na čtrnácté místo, Esteban Gutiérrez na místo dvacáté.
„Bylo náročné vyhodnocovat situaci na trati,“ přiznává Sutil. „Obzvlášť těžké bylo zjišťovat, kolik vody se drží na trati v zatáčkách. Hlavně při mokrých jízdách je auto těžce řiditelné. Vzhledem k předpovědi počasí na zítřek jsme zvolili pro kvalifikaci nastavení do sucha, což vyústilo v ne zcela optimální vyvážení vozu. Za takových podmínek můžeme být šťastni, že jsme kvalifikaci dokončili bez zbytečných chyb.“
Esteban Gutiérrez je průběhem celého víkendu zklamán. „Zatím se nám tento víkend nedařilo. Je to zklamání, když uvážíme všechny ty technické závady. Tým se hodně snaží, aby dal vše do pořádku. I z mojí strany se veškerá snaha soustředí na to, abych z auta dostal co nejvíc. Za současných podmínek jsme na trati hodně limitováni. Když jsou podmínky smíšené, je to ještě větší výzva a je velmi náročné vymáčknout všechno z toho, co máme,“ dodal pilot.
Lotus
Romain Grosjean si vyjel v kvalifikaci na Velkou cenu Belgie 2014 patnácté místo, jeho týmový kolega Pastor Maldonado místo sedmnácté.
„Spa je okruh, kde musíte být celkem odvážní i na suchu, na mokru je to pak dobrá zábava,“ říká Grosjean. „Patnácté místo je pro nás zklamáním. Dostali jsme se do druhé části kvalifikace, ale tam jsme pak byli jedni z nejpomalejších vozů. Věděli jsme, že podmínky, které byly v první části, nám seděly o trochu lépe než ty, které byly ve druhé části, a to především kvůli množství vody na trati. Teď se ale soustředíme na závod, a protože je to Spa, nikdy nevíte, co se může stát.“
Kvalifikační cesta se pro Francouzova týmového kolegu Pastora Maldonada zavřela ještě před branami Q2. „Na začátku kvalifikace to bylo opravdu náročné, potom se ale po celou dobu Q1 podmínky zlepšovaly. Přezuli jsme na druhou sadu přechodných pneumatik a tlačili na to, dokonce i přes jedno moje protočení při jednom z kol, nedokázali jsme ale čas na jedno kolo zlepšit tak, jak jsme chtěli. Zítra to bude těžký závod, nevíme, co nám počasí přinese, takže se jen modlíme. Budeme dělat všechno, co bude v našich silách,“ slíbil Maldonado.
Diskuse k článku