Spikl se Hamilton v Maďarsku proti Rosbergovi? Mercedes konspirační teorie popírá
Po závodě v Silverstone se objevily informace, že Brit vyhlásil německému kolegovi psychologickou válku, nyní měl prý vědomě zkusit sabotovat Rosbergovu kvalifikaci a poté i závod. Nebyl by to zkrátka závodní víkend formule 1 v roce 2016, aby se neřešila týmová bitva jezdců Mercedesu… Vše začalo finálními boji o první místo na startu, kde dosavadní lídr…
Po závodě v Silverstone se objevily informace, že Brit vyhlásil německému kolegovi psychologickou válku, nyní měl prý vědomě zkusit sabotovat Rosbergovu kvalifikaci a poté i závod. Nebyl by to zkrátka závodní víkend formule 1 v roce 2016, aby se neřešila týmová bitva jezdců Mercedesu…
Vše začalo finálními boji o první místo na startu, kde dosavadní lídr šampionátu prý dostatečně nezpomalil v úseku, ve kterém kvůli chybě Fernanda Alonsa vlály dvojité žluté vlajky. Díky tomuto kolu poté získal pole position. Stewardi se tímto údajným prohřeškem zprvu vůbec nezabývali, zpráva o vyšetřování incidentu se objevila až tři hodiny po kvalifikaci. Proč tak pozdě? Prý na popud Hamiltona…
Zdroje indikují, že Hamilton byl v kontaktu s FIA, i když není jasné, jestli do případu vložil nějaké nové informace. Je však pravděpodobné, že chtěl vysvětlit podobné věci, o kterých poté mluvil na pozávodní tiskové konferenci – jak je možné, že Rosberg nebyl potrestán i přesto, že projel sektor okruhu stejně rychle jako v předcházejícím kole. Šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že trojnásobný mistr světa byl v kontaktu s Charliem Whitingem. Význam onoho setkání se však Hamilton snažil bagatelizovat.
„Nevěřím, že jsem nějak ovlivnil vyšetřování stewardů,“ řekl Brit a potvrdil slova svého šéfa: „Mluvil jsem s Charliem pro ujasnění situace. Stejně jako jsem řekl na tiskové konferenci, po které jsem doufal, že už o této věci nebudu muset znovu mluvit, tak to vypadá, že v podobné situaci v budoucnu je jedinou věcí, kterou musím udělat, ztratit desetinu v zatáčce číslo 8. I když je zde vůz v nesprávném směru, tak vše, co je nutné provést, abych se vyhl penalizaci, je ztratit desetinu…
Řekl, že o tom bude přemýšlet, protože tak by to být nemělo. Pokud udělám stejnou věc v příštím závodě, budu penalizovaný? Všichni mladí závodníci, každý z nás – musíme to vědět,“ vyjádřil svoji kritiku vítěz závodu.
Hamilton očekává, že se o této záležitosti bude diskutovat v předzávodním brífinku příští víkend v Německu. „Věřím v to. Rozhodně to znovu otevřu, protože to nyní vypadá, že v případě dvojité žluté vlajky stačí poslat auto bez plynu do zatáčky, potom na to znova šlápnout a mít tak pořád fialový sektor.
Takže můžu získat pole i přesto, že někdo naboural, na trati jsou maršálové, nebo je auto uprostřed trati. Když ztratím pouze desetinu sekundy, neměla by tu být penalizace.“
Aby toho nebylo málo, tak i v závodě se měl Brit vědomě snažit srazit svého kolegu pořadím dolů. V prostřední fázi závodu se zdálo, jako by Hamiltonovi chybělo tempo. Rosberg ho dojel na odstup jedné sekundy, zatímco zezadu se blížil rychlý red bull Daniela Ricciarda. Jakmile se však Hamilton dozvěděl, že by jeho kolega mohl získat lepší strategii, náhle zrychlil.
To nahrává teoriím, podle kterých Brit zpomalil úmyslně, aby svého kolegu vystavil tlaku od rivala z Red Bullu. Tyto teorie však šéf stáje Toto Wolff důrazně popírá. „Jsem si jistý, že ho Lewis nechtěl zdržet. Po celý víkend jsme s jezdci diskutovali, že musí být opatrní na své pneumatiky. Nebyli jsme si jistí, jestli závod zvládneme pouze na dvě zastávky.
Pokud byste slyšeli celou naši komunikaci během závodu, tak byste zjistili, že jsme Lewisovi říkali, aby své pneumatiky více šetřil. V prvním stintu si na super měkkých vedl velmi dobře, ale s měkkými jsme neměli zkušenosti. Možná je tak poté šetřil až příliš. On sám to měl pod kontrolou. Z jeho pohledu se zdálo, že je vše v pořádku. Nevěděl, že se trať tolik zrychluje a že jsou za ním vozy na jiných strategiích.“
Šéf Mercedesu věří, že rádiová komunikace, která byla odvysílaná v televizi, vykreslila o situaci špatný obrázek. Vypadalo to totiž, že Hamilton se trápí, zatímco pouze šetřil gumy. „Jeho pneumatiky musely ještě urazit kus cesty. Řekl nám, že jede nejlíp, jak může. Nejlíp ale neznamená nejrychleji. Museli jsme mu objasnit, že se pomalu dostáváme do problémů. Takže jsme mu řekli, že jestli nezrychlí, tak možná pošleme Nika do boxů dříve. Díky této zprávě pak pochopil, že musí opět zrychlit. A přesně to provedl.“
Čtěte dále: Vyhlásil Hamilton Rosbergovi psychologickou válku?
Diskuse k článku