Sezona 2016? V podání Ferrari zklamání. Vettel bere část viny na sebe

Sebastian Vettel uznává, že jeho výkony v první polovině sezony 2016 neodpovídaly ambicím Ferrari. Německý pilot je se 120 body průběžně pátý v těsné blízkosti svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena. Před začátkem letošní sezony se od Ferari očekávalo, že bude bojovat s Mercedesem o titul mistra světa. Už během Velké ceny Španělska však bylo jasné,…

Štítky: Ferrari Sebastian Vettel Zveřejněno 3. 08 2016 — Marie Tomšíková

Sebastian Vettel uznává, že jeho výkony v první polovině sezony 2016 neodpovídaly ambicím Ferrari. Německý pilot je se 120 body průběžně pátý v těsné blízkosti svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena.

Před začátkem letošní sezony se od Ferari očekávalo, že bude bojovat s Mercedesem o titul mistra světa. Už během Velké ceny Španělska však bylo jasné, že naopak Red Bull začíná Scuderii dýchat na záda. Postupně situace vyústila ve stav, kdy diváci nejsou svědky boje Mercedes – Ferrari, ale Mercedes – Red Bull.

Poslední závody dokonce ukázaly, že o letošní sezoně je v podstatě rozhodnuto. Mezi Mercedesem, Red Bullem a Ferrari je velký výkonnostní rozdíl, a tak nějaký výraznější souboj nepřichází v úvahu. Kvalifikace na Velkou cenu Německa téměř dokonale vystihla současné rozložení sil.

Frustrovaný Vettel část viny bere na sebe. Přiznává, že první polovina letošní sezony byla z jeho strany „plná vzestupů a pádů”.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Hungary, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

V Německu Ferrari skončilo na pátém, respektive šestém místě. Tentokrát byla chyba v nastavení vozu. Tento nedostatek připravil Scuderii o sebemenší šanci zaútočit alespoň na Red Bull.

„Obvykle jsme rychlejší v kvalifikaci než v závodě, ale ne v Německu. Vůz nedržel na trati, a to mělo vliv na pneumatiky. Páté a šesté místo bylo maximem, ale samozřejmě, že to nemůžeme akceptovat. Budeme pracovat na zlepšení. Víme, co máme dělat. Věci, které připravujeme na každý závod, jsou vždy součástí plánu.

První část sezony neprobíhala podle našich představ, musíme na tom zapracovat a já osobně také. Měl jsem mnoho vzestupů a pádů, což mě stálo body. Ale musíme bojovat,” zní vyjádření Sebastiana Vettela po nedělním závodě.

Z těchto slov je cítit značná frustrace. Přístup celého Ferrari pomalu začíná připomínat icemanovské „nechte mě být, já vím, co dělám”. Podobná slova už fanoušci mohli slyšet z úst šéfa týmu. Také Vettel začíná mít potíže s tím, aby udržel své nervy na uzdě. Proč?

Ferrari na začátku mohlo bojovat o nejvyšší příčky, ale… Velká cena Austrálie probíhala v režii Sebastiana Vettela, než v důsledku Alonsovy nehody přišlo vyvěšení červených vlajek a s tím spojená nevhodná strategie. Vettel skončil třetí. V Bahrajnu v důsledku technických potíží ani neodstartoval.

V Číně zase plány pokazila vzájemná kolize tria Vettel, Räikkönen, Kvjat. Němec se propadl na deváté místo, ale nakonec se mu podařilo získat druhou příčku. V Rusku Vettel doplatil na kolizi s Daniilem Kvjatem, která ho vyřadila hned v prvním kole.

Následovalo Španělsko, kde se Mercedes odepsal v první zatáčce. Ferrari však nestačilo na Red Bull a vítězem se stal Max Verstappen. Vettel opět „až” třetí. V Monaku byla Scuderia bez šance. Po startu z pole position měl vítězství na dosah Ricciardo, Vettel čtvrtý.

Zřejmě poslední šance přišla v Kanadě. Po skvělém startu se Vettel probojoval do vedení, o které přišel v důsledku špatné strategie. Poslední stupně vítězů Němec získal v Baku. Následovala „převodovková aféra” v Rakousku (kde se navíc přidal defekt pneumatiky a odstoupení) i v Anglii. V Maďarsku skončil čtyřnásobný šampion opět čtvrtý, ani ne sekundu za Ricciardem.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Canada, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari),#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), #6 Nico Rosberg (GER, Mercedes AMG Petronas F1 Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

„Před týdnem v Maďarsku naše rychlost byla slušná, ale tady na Hockenheimu jsme opět narazili na problémy s přilnavostí a přítlakem, což pro nás bohužel není neznámý problém,” řekl k posledním závodům šéf týmu Arrivabene.

Pokud Ferrari nechce rezignovat, musí jednat rychle. Red Bull v Poháru konstruktérů převzal druhé místo, navíc s náskokem třinácti bodů. „Samozřejmě musíme reagovat tak rychle, jak je to možné. Nesmíme ztrácet čas. Pohár konstruktérů nás nutí reagovat a po letní přestávce musíme dosahovat lepších výsledků,” ví Arrivabene.

Problémem Ferrari není jen motor, jen monopost, jen zaměstnanci, ale kombinace nedostatků po všech stránkách. Jedno prohlášení svaluje vinu na špatnou rychlost, druhé na nedostatek přítlaku. Své zaměstnance sice stáj nekritizuje, ale faktem je, že Ferrari postrádá trpělivé, schopné a racionálně přemýšlející osobnosti, a to i ve svém vedení. Za takové situace může jen těžko pomýšlet na zlepšení…

Čtěte dále: Doba temna pro Ferrari. Zlepšení je v nedohlednu

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Germany

Vettel přiznává, že i jeho výkony byly letos ne úplně kvalitní

Diskuse k článku

Napsat komentář