Ricciardově red bullu scházel nejen výkon, jeho auto bylo příliš nízko
Red Bull prozkoumal příčiny Ricciardova neúspěchu v Japonsku a došel k jasnému závěru: motor na konci své životnosti ztrácel na výkonu, zároveň byla podlaha auta příliš nízko. Srovnání telemetrických dat Ricciardova a Verstappenova vozu ukázalo na původ hlavních problémů, kvůli kterým Australan přišel o možnost bojovat o vyšší umístění v japonském závodě. Odhadem mohl na rovině k zatáčce…
Red Bull prozkoumal příčiny Ricciardova neúspěchu v Japonsku a došel k jasnému závěru: motor na konci své životnosti ztrácel na výkonu, zároveň byla podlaha auta příliš nízko.
Srovnání telemetrických dat Ricciardova a Verstappenova vozu ukázalo na původ hlavních problémů, kvůli kterým Australan přišel o možnost bojovat o vyšší umístění v japonském závodě. Odhadem mohl na rovině k zatáčce 130R ztrácet sedm setin sekundy a tutéž porci času i v prostoru cílové rovinky.
Data ukazující na celkový rozdíl kolísající na hraně jedné desetiny sekundy na kolo se opírají i o praxi, kterou prezentují výsledky dosažené v kvalifikaci. Jezdci Red Bullu se na start nedělního závodu seřadili za sebou na pátém a šestém místě s odstupem šedesáti dvou tisícin sekundy.
A tady, naneštěstí pro Ricciarda, spočívalo další úskalí, které ale postihlo i Hamiltona a další závodníky. Strana trati, na níž se nacházeli sudé startovní sloty, nestihla po sobotním nočním dešti zcela uschnout. Ztráta přilnavosti na startu tak znamenala hned zpočátku ztracený boj o první zatáčku.
Ani tím výčet věcí, které hrály v neprospěch Australana nekončí. Bylo zjištěno, že za snížený výkon motoru mohl problém s měřičem průtoku paliva, zároveň ale za časovou ztrátu mohl fakt, že Ricciardo příliš často dřel podlahou svého šasi o asfalt.
„Daniel čelil poklesu výkonu na rovných úsecích trati, proto se na to kluci motoráři podívali. Jejich motory se blíží ke konci své životnosti, ale jeho auto se navíc zřejmě dotýkalo země. Jsem si jistý, že proběhne ještě mnoho šetření. Oba nicméně pro nadcházející závod dostanou nové a zároveň letos poslední pohonné jednotky,“ uvedl šéf tým Christian Horner.
S ohledem na situaci v Poháru konstruktérů, kde to bude ještě těsný boj o konečné druhé místo a finanční odměny navíc právě mezi Red Bullem a Ferrari, Horner doufá, že se problémy nepostěhují společně s týmem do Austinu.
Čtěte dále: Hornera překvapilo strategické rozhodnutí Ferrari. Verstappenovi zajistilo stupně vítězů
Diskuse k článku