Hornera překvapilo strategické rozhodnutí Ferrari. Verstappenovi zajistilo stupně vítězů

Týmový šéf Red Bulu Christian Horner byl zaskočen strategií, kterou Ferrari v Suzuce naordinovalo Sebastianu Vettelovi. Scuderia se rozhodla prodloužit Němcův prostřední stint a na závěr nazout měkké pneumatiky, což čtyřnásobného mistra světa stálo velké množství času a umístění na pódiu, protože nedokázal předjet Lewise Hamiltona. Přestože měl na svém autě pilot Mercedesu oranžově označenou…

1 Štítky: Christian Horner Ferrari Sebastian Vettel Zveřejněno 11. 10 2016 — Šimon Trantina

Týmový šéf Red Bulu Christian Horner byl zaskočen strategií, kterou Ferrari v Suzuce naordinovalo Sebastianu Vettelovi. Scuderia se rozhodla prodloužit Němcův prostřední stint a na závěr nazout měkké pneumatiky, což čtyřnásobného mistra světa stálo velké množství času a umístění na pódiu, protože nedokázal předjet Lewise Hamiltona. Přestože měl na svém autě pilot Mercedesu oranžově označenou tvrdou sadu pneumatik.

Red Bull zvolil pro Verstappena odlišnou strategii, která se ukázala být tou nejlepší. Nizozemec stavěl v osmadvacátém kole pro novou sadu tvrdých gum, na které dojel až do konce patnáct sekund před Vettelem, který svůj poslední pit stop provedl o šest kol později.

Na žluté měkké sadě se na trať vrátil vteřinu za Hamiltonem a zpočátku na něj tlačil, pak se mu však začaly opotřebovávat pneumatiky a Brit neměl žádný problém Sebastianu Vettelovi ujet. Ten se musel spokojit se čtvrtým místem, zatímco Verstappen se mohl těšit stříbrnému umístění.

„Pohrávali jsme si se stejnou myšlenkou, uvažovali jsme o nazutí měkkých gum na Maxovo auto ke konci závodu. Nakonec jsme se však rozhodli, že ho ponecháme na stávající sadě delší dobu, což se vyplatilo. Spotřeba pneumatik byla velká, báli jsme se, že by měkká sada nevydržela do konce. Proto jsme byli opravdu překvapeni, když jsme viděli, jak se Sebastian sám připravil o možnost bojovat s Maxem, když zvolil alternativní strategii,“ říká Horner.

Sám Vettel se rozhodnutí Ferrari zastal, rozhodlo se prý pro možnost útoku ke konci závodu, která se v daný okamžik jevila být tou nejlepší. „Chtěli jsme zůstat dlouho na trati na tvrdých pneumatikách a na konci závodu se pokusit útočit na měkké sadě. Bohužel se ukázalo, že žluté pneumatiky nevydrží mnoho. K tomu jsme ještě ztratili pozici v Lewisův prospěch. Ale upřímně, když se podíváte na mezeru mezi mnou a jím v cíli, nemohl jsem moc udělat, abych ho udržel za sebou, byl moc rychlý,“ prohlásil Němec.

Čtěte dále: Foto: To nejlepší ze soboty na Suzuce

Tuto sezonu již několikátá tradiční strategická Ferrari opět stála Sebastiana Vettela dobré umístění.

Tuto sezonu již několikátá strategická „chyba“ Ferrari opět stála Sebastiana Vettela dobré umístění

Diskuse k článku

Napsat komentář