Renault chce být jako Ferrari

Chce uznat svou "historickou důležitost", a stát se továrním týmem.

Štítky: Renault Zveřejněno 22. 07 2015 — Tomáš Richtr

Automobilka Renault dostala od vedení F1 solidní návnadu pro to stát se opět továrním týmem. Bernie Ecclestone totiž Renaultu nabídl stejně exkluzivní statut, jakého si dnes užívají McLaren, Ferrari, Williams, Mercedes a Red Bull.

Tyto automobilky (s výjimkou Red Bullu) totiž mají pro F1 takzvaný „historický význam“. A právě proto dostávají od majitele komerčních práv extra odměny, a to bez ohledu na umístění v šampionátu. Red Bull se do této exkluzivní skupiny dostal skrze svou silnou politickou pozici, vybudovanou tituly mistra světa v letech 2010 až 2013.

Renault veřejně zvažuje své možnosti dalšího působení v F1. Buď se opět stát továrním týmem, nebo F1 zcela opustit. Hlavním důvodem – vedle momentálního nedostatku výkonnostní formy – je skutečnost, že coby dodavatel motorů mistrům světa nezískal patřičnou pozornost od světových médií, v dobách současné výkonnostní krize je naopak velmi kritizován, ačkoli za problémy Red Bullu a Toro Rosso nemůže jen Renault. Proto francouzská firma nechce zůstat jako pouhý dodavatel motorů.

Oproti tomu se Bernie Ecclestone snaží o renesanci velkých jmen v F1, a Renault se mu ke značkám jako je McLaren, Mercedes, Ferrari či Williams náramně hodí.

Momentálně nejpravděpodobnějším scénářem se jeví odkoupení týmu Lotus.

„Ano, pokud převezmou Lotus a udělají to, co udělali Mercedes a Red Bull, pak [dostanou bonusové peníze], takže ano,“ řekl Bernie Ecclestone a dodal, že pro úpravu distribuce odměn nepotřebuje souhlas ostatních.

Má se za to, že právě uznání historické důležitosti je jednou z podmínek Renaultu. Těmi dalšími jsou například takový dostatek zdrojů, aby Renault mohl bojovat na špici.

Diskuse k článku

Napsat komentář