Renault o budoucím 1000koňovém motoru, o letošním pohonu a kopírování Mercedesu

Šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul podporuje myšlenku hlučnějších a výkonnějších motorů, ale myslí si, že je možné je připravit nejdřív na rok 2017.

Štítky: Mercedes Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 26. 01 2015 — Jan Pastorek

Šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul podporuje myšlenku hlučnějších a výkonnějších motorů, ale myslí si, že je možné je připravit nejdřív na rok 2017.

V zákulisí se pracuje na návrzích, které mají vylepšit pohonné jednotky tak, aby měly výkon větší než 1000 koní a byly při tom hlučnější než současné agregáty.

„Renault se nebude stavět proti nápadu Bernieho Ecclestona udělat motory výkonnější a hlučnější, pokud z toho bude těžit image naší značky a náklady zůstanou pod kontrolou,“ řekl Abiteboul pro Canal +.

„Ten nápad je lákavý, ale podle mě už je pozdě na to, abychom je měli v roce 2016. Nicméně v roce 2017 by to načasování bylo ideální.“

Mezitím se Renault soustředí na současnou generaci pohonů. „Hlavní problém, který jsme museli řešit, se týká spalování a přímého vstřikování benzínu u turbo motoru,“ vysvětloval Abiteboul.

„Klepání je hlavní problém, který jsme měli v roce 2014 a na kterém pracujeme s výhledem na novou sezónu. Hlavně kvůli tomu jsme se obrátili na britskou firmu Illmor. Inženýrům Maria Illiena jsme svěřili projekt spojený s interním spalováním. Chceme spojit naše nápady, abychom eliminovali ta nejméně efektivní řešení.“

Nic radikálního z toho ale nevzešlo. Ani rozdělení turba a kompresoru po vzoru Mercedesu.

„Náš motor 2015 bude evolucí toho z roku 2014, nebude to revoluce. Rozmístění komponent, jako jsou turbo a kompresor, jsme nezměnili. I když jsme hodně studovali, jak Mercedes rozmístil tyto komponenty, dospěli jsme k závěru, že to pro náš projekt není klíčové.“

Diskuse k článku

Napsat komentář