Renault na Mercedes ztrácí dva roky

Red Bull začal pálit mosty za spoluprácí s Renaultem a nyní zhodnotil současný stav svého dosavadního dodavatele motorů. Jeho pohonné jednotky zaostávají o dva až tři roky za dominantním Mercedesem. Fracouzská továrna s Milton Keynes spolu dlouho tvořily spokojený pár. Na své cestě po zahrádce strýčka Ecclestona celkem posbíraly čtyři, respektive osm titulů. Mezi osmiválcovými motory neměl Renault…

Štítky: Mercedes Red Bull Renault Zveřejněno 7. 10 2015 — Josef Nekvinda

Red Bull začal pálit mosty za spoluprácí s Renaultem a nyní zhodnotil současný stav svého dosavadního dodavatele motorů. Jeho pohonné jednotky zaostávají o dva až tři roky za dominantním Mercedesem.

Fracouzská továrna s Milton Keynes spolu dlouho tvořily spokojený pár. Na své cestě po zahrádce strýčka Ecclestona celkem posbíraly čtyři, respektive osm titulů. Mezi osmiválcovými motory neměl Renault v kooperaci s prací inženýrů Red Bullu konkurenci, a kdo ví kolik by si nakonec Sebastian Vettel připsal titulů. Situace se ovšem zrcadlově obrátila po nástupu éry hybridních pohonných jednotek, což byla pro Renault, začátečníka ve vývoji hybridních pohonů, rozhodující rána. Ta nakonec srazila vztah těchto dvou někde k bodu mrazu a my tak máme možnost symbolicky nahlédnout za oponu. Nyní poodhrnul zástěnu šéf Red Bullu Christian Horner. Jinak držící se se svými názory při zemi. Ačkoliv ještě nápojový gigant nemá v kapse smlouvu s novým dodavatelem, je v očích Hornera rozhodnutí rozdělit se správné. Zároveň vidí Renault i minimálně po další dva roky marně nahánět Mercedes a Ferrari.

„Od regulační změny agregátů je to velmi odlišný svět, ve kterém momentálně žijeme. Jsou zde opravdu jen dva motory, které mohou spolu soutěžit o vítězství, ale Renault mezi nimi bohužel není. Navíc to vypadá, že bude minimálně dva až tři roky mimo pozici, kdy by s nimi mohl soutěžit. Pro nás, jako platícího zákazníka, je to nepřijatelně dlouhá doba,“ myslí si Christian Horner.

Red Bull zkoušel zakotvit v přístavu Mercedesu, ale ani tam na něho nečekali s otevřenou náručí. Smlouva tak nepřipadá v úvahu a jediným zbývajícím hráčem je Ferrari. Jenže Maranello si nechce nechat ujít příležitost získat po dlouhé době titul, tudíž Red Bullu pro příští rok nabídlo motory letošní. Nabízí se tak otázka, zda Dietrichu Mateschitzovi po štěstí nešlape právě Renault.

„O tom pochybuji. Panuje mezi námi upřímnost a pro Renault je důležité pouze to, když Dietrich Mateschitz ke konci spolupráce uhradí své účty u Renaultu. Prostě nevěřím, že by nějakým způsobem ovlivňovali jakékoliv jiné dodavatele,“ uzavřel Horner.

Diskuse k článku

Napsat komentář