Red Bull: Nejhorší výsledek od roku 2008

Pro rakouskou stáj byla Velká cena Japonska hororovou. Oba její piloti skončili mimo bodovanou desítku a Red Bull si tak odváží nejhorší výsledek od roku 2008. Velmi krušné časy ale pro Red Bull nastávají až ve chvílích, kdy dochází na pohonnou jednotku. Tam je jeho největší slabina. Suzuka ostatně klade největší nároky právě na motory…

Štítky: Daniel Ricciardo Daniil Kvjat Red Bull Zveřejněno 28. 09 2015 — Josef Nekvinda

Pro rakouskou stáj byla Velká cena Japonska hororovou. Oba její piloti skončili mimo bodovanou desítku a Red Bull si tak odváží nejhorší výsledek od roku 2008.

Velmi krušné časy ale pro Red Bull nastávají až ve chvílích, kdy dochází na pohonnou jednotku. Tam je jeho největší slabina. Suzuka ostatně klade největší nároky právě na motory a proto jsme mohli být svědky další one man show v podání Lewise Hamiltona. I Renault ale přislíbil technická vylepšení své pohonné jednotky, čímž by se motorické rozdíly středu pole mohly ještě více smrsknout a my tak v závěru sezóny mohli vidět napínavější závody, než byl ten na Suzuce. Ani to ale nemění nic na faktu, že si Red Bull v Japonsku připsal svůj nejhorší výsledek od roku 2008. Nynější situace je ale možná ještě tragičtější, podíváme-li se na výsledek sesterské stáje Toro Rosso. Oba její piloti dojeli v první bodované desítce a nebýt drobných chyb, mohli by útočit i na lepší umístění. Daniel Ricciardo ani Daniil Kvjat proto neskrývali zklamání.

„Byl to pro mě smolný víkend. Nemohl jsem od začátku prakticky nic. Měl jsem nové auto, takže to nebylo úplně jednoduché. Potýkali jsme se s problémy v oblasti brzd, ale i pneumatik, a nefungovaly ani tlačítka na volantu. Nakonec jsem pár aut před sebou předjel, ale ke spokojenosti bylo daleko. Chtěl bych alespoň poděkovat týmu za práci, kterou pro mě odvedl,“ nechal se slyšet Daniil Kvjat.

Na druhou stranu se sluší podotknout, že za výsledek mohou i nešťastné okolnosti okolo startu do nedělního závodu. Již v sobotu udělal Daniil Kvjat ze svého auta doslova kupičku šrotu a tým tak byl nucen postavit mu nové. Logickým vyústěním byl start z boxové uličky, čímž byl Kvjat předčasně odsouzen k boji mimo body. O možnost bojovat o bodované pozice byl připraven i Daniel Ricciardo, jenž předvedl skvělý start, ale dostal se do spáru mezi Kimiho Räikönena a Felipeho Massu. Právě mezi ním a Massou došlo ke kontaktu a následnému defektu na obou vozech. Oba tak museli hned v úvodním kole do boxů pro nové obutí. V průběhu závodu nemusel zasahovat safety car a ani samotná koncepce okruhu neskýtá příliš mnoho možností k předjíždění a v cíli tak z toho bylo pouze třinácté, respektive patnácté místo.

„Dobře jsem odstartoval a viděl prostor mezi Räikkönenem a Massou. Neviděl jsem záběry a nechci na nikoho svalovat vinu, takže to nazývejme jako závodní incident. Je to škoda. Myslím, že bychom určitě skončili na bodech, ale hlavně závod mohl vypadat úplně jinak,“ prohlásil po závodě Daniel Ricciardo.

Diskuse k článku

Napsat komentář