Proč se vlastně týmy neshodnou na změně palivového limitu?

Pravidla pro sezonu 2017 zahrnují navýšení palivového limitu, ale ne všechny týmy souhlasí. Hranice by se měla posunout na 105 kilogramů na závod. Vozy budou rychlejší, těžší, změní se i aerodynamika a tím pádem dojde k navýšení spotřeby. Snaha uvolnit hranici úspory paliva byla úspěšná. Komise F1 schválila navýšení limitu, ale všechny stáje, které využívají…

Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 8. 05 2016 — Marie Tomšíková

Pravidla pro sezonu 2017 zahrnují navýšení palivového limitu, ale ne všechny týmy souhlasí. Hranice by se měla posunout na 105 kilogramů na závod. Vozy budou rychlejší, těžší, změní se i aerodynamika a tím pádem dojde k navýšení spotřeby.

Snaha uvolnit hranici úspory paliva byla úspěšná. Komise F1 schválila navýšení limitu, ale všechny stáje, které využívají motor od Mercedesu (Williams, Force India, Manor i samotný tovární tým), hlasovaly proti.

“Claire (šéfka Williamsu) na schůzce připomněla, že celý svět hledá možnosti, jak snížit emise. To je to, co se děje venku. Mohli bychom z principu hlasovat ve prospěch zvýšení hranice ze 100 na 105 kilogramů? Jestli to sport potřebuje, tak by bylo fér schválit to. Ale z principu jsme se rozhodli, že řekneme ne. Věděli jsme, že když budou jen čtyři hlasy proti, tak nemáme šanci,” potvrdil šéf Mercedesu Toto Wolff.

Šestiválcové hybridní motory s obsahem 1,6 litru byly zavedeny za účelem prosadit tyto technologie do běžného silničního provozu, zvýšit účinnost a snížit emise. Záměr byl úspěšný, spotřeba se snížila na polovinu, ale ředitel Force Indie si myslí, že formule 1 musí jít trochu jiným směrem.

“Tyto hybridní motory byly zavedeny s cílem snížení množství paliva, které použijeme během závodu. Když hranice zůstane stejná, tak skutečně dojde ke snížení spotřeby. Myslím, že toho bychom se měli držet. Když už to všechno bylo zavedeno, tak méně paliva bychom měli používat jen jako doplněk.”

Technický ředitel Toro Rosso James Key s tímto názorem souhlasí a dodává, že změny jsou zcela v souladu se současnými technologiemi. “V dlouhodobém horizontu je správné zaměřit se na efektivitu. Tyto pohonné jednotky jsou už teď neuvěřitelně efektivní. Byly navrženy na dané šasi, aerodynamiku a pneumatiky. Nyní to změníme a musíme se ujistit, že pohonná jednotka je se vším kompatibilní. Takže pokud potřebujeme navýšit limit proto, abychom zajistili, že závody nebudou jen o šetření paliva, myslím, že to je správné. Ale do budoucna musíme hledat způsoby, jak snížit spotřebu.”

Čtěte dále: Renault chce zrušení palivového limitu. Jen mystifikuje fanoušky

Daniel Ricciardo byl diskvalifikován z GP Austrálie 2014, protože překročil palivové limity

Daniel Ricciardo byl diskvalifikován z GP Austrálie 2014, protože překročil palivové limity

Diskuse k článku

Napsat komentář