Renault chce zrušení palivového limitu. Jen mystifikuje fanoušky

Generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul vyslovil přání zrušit palivový limit během závodu. Formule 1 podle něj není jen o šetření paliva. Vzkaz, který k lidem putuje, ale vypadá opačně. V současné chvíli má formule 1 tato omezení dvě. Jde o maximální hodinový průtok, který je omezen sto kilogramy, a zároveň maximální množství paliva využitelné pro závod, kde…

Štítky: Cyril Abiteboul Renault Zveřejněno 30. 03 2016 — Josef Nekvinda

Generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul vyslovil přání zrušit palivový limit během závodu. Formule 1 podle něj není jen o šetření paliva. Vzkaz, který k lidem putuje, ale vypadá opačně.

V současné chvíli má formule 1 tato omezení dvě. Jde o maximální hodinový průtok, který je omezen sto kilogramy, a zároveň maximální množství paliva využitelné pro závod, kde horní mez je nastavena rovněž na sto kilogramů. Diskuze na toto téma probíhají prakticky neustále, názory se různí napříč týmy. Francouzský výrobce je ale zatím zřejmě jediným, jemuž je trnem v oku druhý ze zmiňovaných limitů. Podle Abiteboula to k fanouškům vysílá špatný vzkaz. Zkrátka F1 není jen o šetření paliva.

„Jsem velkým fanouškem toho, aby F1 zůstala F1. Neměli bychom závodit ve vytrvalosti. Kombinování formule 1 a vytrvalosti je jednou z věcí, která může být další hrozbou pro F1. Vytrvalost je o efektivitě a udržitelnosti, o schopnosti urazit velmi dlouhou vzdálenost bez jakýchkoli problémů. Formule 1 je naopak o krátkých závodech, obvykle o neustálých útocích.

Upřímně i v éře motorů V8 se nějakým způsobem šetřilo s palivem. Byla to součást taktiky s cílem optimalizovat čas na kolo. Bez nějakého omezení to bylo odjakživa součástí formule 1, takže bych úplně odstranil limit množství paliva,“ míní Abiteboul.

Odstraněním tohoto nařízení by pak piloti měli volnější ruce a mohli takříkajíc více „tlačit na pilu.“ Mód úspory paliva je právě oním často kritizovaným prvkem a podle Abiteboula právě okolo tohoto pravidla koluje příliš mnoho negativních zpráv. Zrušením by se problémy vyřešily.

„S motorem, který používáme my všichni – obzvláště pak Mercedes – bychom měli vzdát hold této technologii, kterou tu představili. Snížila se tím spotřeba paliva o 30-40 procent. To je prostě úžasná, fantastická zpráva, která je ovšem ničena tímto limitem a v lidech vyvolává domněnku, že je to pouze o šetření paliva,“ přibližuje generální ředitel Renaultu.

Omezení průtoku paliva je ale nicméně důležitým prvkem, který by měl být zachován i pro další roky. Zrušením průtokového omezení by totiž některé týmy mohly uměle využívat palivo ke zvýšení potenciálu elektromotorů. V padoku nad tímto tématem panují neshody a Abiteboul, potažmo Renault, je jediným, kdo tuto zastává tezi o zrušení.

Čtěte dále: Firma Ilmor pomáhá Renaultu jen se spalovacím motorem

"Piloti by mohli tlači více na pilu." Nezní to krásně?

“Piloti by mohli tlačit více na pilu.” Nezní to krásně?

Diskuse k článku

Napsat komentář