Proč Grosjean opustil Lotus? Důvodem byl strach z neúspěchu
Grosjeanovo rozhodnutí přestoupit k Haasu bylo motivováno obavou ze špatných výsledků Renaultu. Francouz odmítá, že by se tak mohl snáz dostat do Ferrari. Haas se netají velkou spolupráci s Ferrari, a to i po personální stránce. Z tohoto důvodu byl Romain Grosjean velkým kandidátem na sedačku u Scuderie v roce 2017. Ferrari nakonec prodloužilo smlouvu…
Grosjeanovo rozhodnutí přestoupit k Haasu bylo motivováno obavou ze špatných výsledků Renaultu. Francouz odmítá, že by se tak mohl snáz dostat do Ferrari.
Haas se netají velkou spolupráci s Ferrari, a to i po personální stránce. Z tohoto důvodu byl Romain Grosjean velkým kandidátem na sedačku u Scuderie v roce 2017. Ferrari nakonec prodloužilo smlouvu s Kimim Räikkönenem.
Právě propojení Haas-Ferrari bylo vnímáno jako hlavní důvod Grosjeanova odchodu z Lotusu. Dostane u Scuderia příležitost v sezoně 2018? „Možná ano. Ale důvodem mého rozhodnutí připojit se k Haasu nebylo Ferrari. Myslel jsem si, že Renault bude mít velmi obtížný rok. Na druhou stranu byl to americký tým, který přicházel do formule 1, a myslel jsem si, že tam bych mohl být úspěšný.
Bylo to něco víc než myšlenka, že když Haas má motor Ferrari, dostanu se do Ferrari. Ferrari bude mít takového pilota, který jim bude nejvíce vyhovovat. Nezáleží na tom, zda je z Haasu, nebo ne. Takže to nejlepší, co teď můžu dělat, je odvádět dobrou práci, ukázat, že mám konzistentní výsledky, a dokážu auto dostat tam, kam potřebuji.“
Bylo rozhodnutí Ferrari ponechat si Räikkönena pro Grosjeana zklamáním? „Ano, protože jednoho dne bych chtěl do Ferrari. Ale na druhou stranu myslím na to, že mám šanci vyzkoušet něco nového v Haasu. Byl jsem prvním pilotem, který pro něj získal body. Mohl bych být prvním, který by stál na stupních vítězů a možná i vyhrál závod.“
Grosjean uznává, že Haas nemá ambice na zisk titulu mistra světa, přesto zůstává trpělivý. „Když jsem podepsal smlouvu, věděl jsem, že by to mohla být skvělá příležitost. Jsem tady opravdu šťastný. Samozřejmě, chci být mistrem světa. To je důvod, proč závodím.
Nechci ukončit kariéru s myšlenkou, že jsem o něco přišel. Ale potřebujete tým, který má mistrovské auto. Takže ano, jednoho dne bych ho chtěl, ale teď to nepovažuji za neúspěch. Je mi 30 a rozhodnutí Ferrari dává smysl. Kvůli novým pravidlům nechtějí moc změn. Cítím se dobře. Od prvního dne cítím, že v týmu můžu hrát velkou roli, získat více zkušeností a užít si to.“
Čtěte dále: „Kimi nemluví!“ aneb Romain Grosjean odpovídá na dotazy fanoušků
Diskuse k článku