„Kimi nemluví!“ aneb Romain Grosjean odpovídá na dotazy fanoušků

Pilot týmu Haas a dvanáctý muž průběžného pořadí Romain Grosjean poskytl francouzskému webu o formuli 1 zajímavý rozhovor, ve kterém na sebe prozradil spoustu věcí, které dříve zůstávaly fanouškům skryty. Otázky totiž nebyly jen tak ledajaké – zasílali je přímo čtenáři. O zajímavé momenty tak nebyla nouze. Přesvědčte se sami. Proč číslo osm? Vybral jsem…

1 Štítky: Romain Grosjean Zveřejněno 15. 08 2016 — Dominik Lob

Pilot týmu Haas a dvanáctý muž průběžného pořadí Romain Grosjean poskytl francouzskému webu o formuli 1 zajímavý rozhovor, ve kterém na sebe prozradil spoustu věcí, které dříve zůstávaly fanouškům skryty. Otázky totiž nebyly jen tak ledajaké – zasílali je přímo čtenáři. O zajímavé momenty tak nebyla nouze. Přesvědčte se sami.

Proč číslo osm?
Vybral jsem si číslo osm, protože moje žena byla narozena 8. prosince, začali jsem spolu chodit v roce 2008 a mí synové jsou osmým divem světa!

Jaké to bylo být týmovým kolegou Kimiho Räikkönena? Mluvil s vámi a sdílel informace, nebo si je nechával pro sebe?
Ne, Kimi nemluví! Ale ke všem informacím jsem měl přístup, takže jsem se od něj hodně naučil. Nicméně z něj samotného jsem moc nedostal.

Myslíte, že by jezdci měli dávat větší pozor při modrých vlajkách a souhlasíte s penalizacemi v případech, kdy ovlivní boj na čele?
Myslím, že je to ošidné. Když předjíždíte vozy o kolo, tak se vám vždycky zdá, že neuhýbají dost rychle. Na druhou stranu, když jste předjížděni o kolo vy, je velmi obtížné najít správné místo a většinou vás to i tak stojí spoustu času. Vždy to tak bude problém. Ale je samozřejmé, že boj na čele byste ovlivnit neměli.

Co si myslíte o Hamiltonově zvednutému prostředníčku, který ukázal na vašeho týmového kolegu Estebana Gutiérreze v Maďarsku?
Kvůli adrenalinu a emocím můžete říct i udělat věci, které tak ve skutečnosti nemyslíte. Řekl bych, že ztratil docela dost času, takže s tím asi nebyl příliš spokojený.

Myslíte, že se v průběhu několika dalších sezon stane z Haasu top tým, který bude moci bojovat o šampionát?
Doufám v to! Kvůli tomu jsem s týmem. Jo, myslím, že se v dalších letech rozhodně můžeme zlepšit.

Jak si vysvětlujete náhlý úpadek formy Haasu po tak silném úvodu? Je to kvůli tomu, že se jedná o nový tým, nebo je zde nějaké technické vysvětlení?
Není nám to úplně jasné. Začali jsme skvěle, pravděpodobně jsme byli o trochu lépe připraveni než jiné týmy. Z nějakého důvodu nám pneumatiky zpočátku roku fungovaly perfektně, poté již to tak dobré nebylo. Stále se však učíme nové tratě, teploty – podmínky jsou zkrátka pokaždé odlišné. V prvním roce prostě není jednoduché udělat vše správně. Ale ve větším měřítku si myslím, že si na nováčkovskou sezonu vedeme velmi dobře.

Zdá se, že se Lewis Hamilton díky svým současným úspěchům cítí velmi sebejistě, možná až příliš. Cítil jste se v nějakém okamžiku své kariéry stejně? Jaké to bylo?
Osobně si myslím, že když vyhráváte a jste mistr světa, tak lidem připadá, že vše, co uděláte, je skvělé a perfektní. Když jste vzadu, tak musíte často bojovat tvrději. V roce 2013 jsem získal šest pódií v řadě a vše, co jsem udělal, mi vycházelo. Poté se však věci změnily. Sice si stále myslíte, že odvádíte dobrou práci, ale věci jsou odlišné. Každopádně on si vede skvěle a zaslouží si rok, jaký má.

Myslíte, že změny v pravidlech pro příští rok budou pro mladý tým, jako je Haas, spíše výhodou, nebo nevýhodou?
Myslím, že to bude záludné pro každého. Je to velká změna regulí, my na tom pracujeme tvrdě a cíl týmu je zlepšení oproti letošku. Budeme pracovat a snažit se toho dosáhnout.

Který jezdec je vám nejbližší?
Mám rád Seba Vettela, Nika Rosberga, také Jensona, Bottase, Verstappena… poměrně dost z nich. Myslím, že jsme dobrá parta lidí a obvykle máme dobré vztahy.

Kromě NASCAR, kterou závodní sérii byste chtěl také zkusit (IndyCar, WEC, Dakar, Rallycross, atd.)?
Jo, Rallycross bych chtěl zkusit. Také 24 hodin Le Mans. Rád jezdím i na ledě v zimě. Vlastně více méně všechno s volantem a čtyřmi koly by mě udělalo šťastným.

Co si myslíte o pilotech, kteří prodlužují své kariéry i přesto, že to nejlepší už mají většinou dávno za sebou (Räikkönen, Button, Massa, atd.)?
No, myslím, že když jezdíte za Ferrari a máte možnost prodloužit smlouvu, tak neodmítnete! To by byl Kimi. Jenson je v McLarenu, což je také velký tým. Felipe měl minulý rok pár dobrých závodů. Letos se s vozem více trápí, ale není na mně, abych ho hodnotil. Doufejme, že stejně jako Valentino Rossi v MotoGP, tak i já budu schopen odvádět tak dobrou práci po tak dlouhou dobu.

Jak se připravujete a trénujete během celé sezony i mimo ni? A jaké aktivity / sporty provádíte nejčastěji?
Hodně jezdím na kole, běhám, samozřejmě také trénuji v posilovně. Rád hraji tenis a provádím cross-country lyžování. Můj trenér se stará o vše, co bych měl dělat. Ví, co je pro mě nejlepší a na čem bych měl pracovat v závislosti na zátěži, které jsem vystavován ve voze. Takže jsem poměrně zaneprázdněn, ale užívám si to.

Všichni piloti jsou světová třída, ale jsou zde takoví, kteří jsou podle vás opravdu výjimeční?
Pokud si o sobě nemyslíte, že jste nejlepší, tak nemá cenu jet na závodní víkend. Opět, je velmi obtížné soudit lidi, proti kterým bojujete.

Jakou cestu byste doporučil mladým jezdcům, kteří sní, že jednoho dne budou ve formuli 1?
Motokáry, formule Renault, formule 3 nebo GP3, GP2 a nakonec F1. Je to dlouhá cesta, není to vždy jednoduché, musíte mít trochu toho štěstí. Být na správném místě ve správnou chvíli a samozřejmě mít talent. Je to dlouhá cesta, ale vyplatí se.

Cítíte se být připravený na top tým, jako je Ferrari?
Myslím, že ano. S formulí 1 už mám mnoho skvělých zkušeností, měl jsem pár povedených sezon, stál jsem desetkrát na pódiu. Vím, jaké to je řídit dobré auto. Myslím, že jsem připraven.

Jak má vypadat ideální týmový kolega?
Podle mého je důležité, aby váš týmový kolega byl rychlý. Pomůže vám to zlepšit sám sebe a zůstanete díky tomu stále ve střehu.

Chystáte se příští zimu naplánovat nějakou sešlost s fanoušky?
To je nápad! Přemýšlím nad otevřením restaurace v Paříži. Někdy bych se tam stavil, něco uvařil a strávil nějaký čas s fanoušky.

Kde se skrývá vaše největší vášeň? V týmu? Ve voze? Ve fanoušcích? Ve sportu jako takovém?
Miluji ten sport. Jsem nadšený formulí 1, zbožňuji jezdit s autem tak rychle, jak je to jen možné. Na maximální rychlost, pouze se sedmi sty kily karbonu kolem sebe. Rád ovládám vůz a získávám z něj maximum.

F1, nebo vaření? Co máte radši?
F1. Rozhodně!

Není F1 příliš o pravidlech? Nedělá to sport méně zajímavým?
Obtížné říci. Není zde žádné kouzelné tlačítko, které by věci o trochu zlepšilo. Příští rok budeme mít nové vozy, které budou rychlejší. Bylo by hezké, kdyby jezdci hráli větší roli. Ve formuli 1 je tolik nařízení, protože se vždy objeví díra v pravidlech, kterou lidi chtějí využít ke zlepšení výkonnosti. Je to komplikovaný sport, na druhou stranu však jde o vrchol motorpsortu, takže je přirozené, že zde nějaká pravidla musí být.

Jste spokojený, jak se zatím vaše kariéra vyvíjí?
Ano, velmi. Sice mi chybí vítězství, které mi v minulosti párkrát těsně uniklo, ale jsem velmi rád, že jsem se přidal k Haasu. Je to skvělá zkušenost, velké dobrodružství. Jsem velmi pyšný, že jsem po třiceti letech prvním pilotem, který získal body pro americký tým. Jsem si jistý, že spolu ještě vyrosteme.

Co je lepší pocit: poprvé řídit vůz F1, nebo mít poprvé sex?
Hmm… myslím, že sex je dobrý!

Čtěte dále: Tak trochu jiný rozhovor s Fernandem Alonsem…

Před pár lety zatápěl rychlý Francouz i Kimimu Räikkönenovi. Nyní by ho nejspíš rád nahradil ve Ferrari...

Před pár lety zatápěl rychlý Francouz i Kimimu Räikkönenovi. Nyní by ho jistě rád nahradil ve Ferrari…

Diskuse k článku

Napsat komentář