Překvapení u Williamsu. Technický šéf Pat Symonds končí
Britský Autosport přišel během dnešního odpoledne se zajímavou informací, podle které ve službách Williamsu končí Pat Symonds. Tým tuto informaci oficiálně potvrdil o pár hodin později. Třiašedesátiletý Symonds přestoupil k Williamsu v polovině sezony 2013, když tehdy opustil tým Virgin, nynější Manor. Hned v první kompletní Symondsově sezoně u britské stáje se Williamsu podařilo získat celkové třetí místo…
Britský Autosport přišel během dnešního odpoledne se zajímavou informací, podle které ve službách Williamsu končí Pat Symonds. Tým tuto informaci oficiálně potvrdil o pár hodin později.
Třiašedesátiletý Symonds přestoupil k Williamsu v polovině sezony 2013, když tehdy opustil tým Virgin, nynější Manor. Hned v první kompletní Symondsově sezoně u britské stáje se Williamsu podařilo získat celkové třetí místo v Poháru konstruktérů, které zopakoval i v sezoně 2015. Letos se však tým propadl až na páté místo, když se před něj dostala jiná soukromá stáj, a to Force India.
Symondsův konec přichází v době spekulací, které spojují výkonného technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowa s přestupem právě do Williamsu.
Pat Symonds, původně vystudovaný aerodynamik, působil na pozici vedoucího inženýra ve formuli 1 už od osmdesátých let minulého století, kdy nastoupil do týmu Toleman. S ním zůstal do sezony 1984, kdy stáj převzal Benneton. To zajistilo Symondsovi pracovní pozici až do roku 2002, kdy se z Bennetonu stal Renault, s nímž pokračoval dál.
Jako výkonný šéfinženýr měl Symonds podstatný vliv na tituly z let 2005 a 2006, které pro tým se základnou v Enstone získal Fernando Alonso. Symonds ve formuli 1 spolupracoval s takovými jmény, jako je Ayrton Senna, Michael Schumacher, Nelson Piquet, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli či Gerhard Berger.
Ve svojí kariéře zažil ale i pár kontroverzí. Tu největší asi při GP Singapuru 2008, kdy se s Flaviem Briatorem podílel na naplánování úmyslné havárie Nelsinha Piqueta, která pomohla vyhrát jeho tehdejšímu týmovému kolegovi u Renaultu – Fernandu Alonsovi. Za tento počin dostal Symonds pracovní zákaz vztahující se na F1, který byl později odvolán Mezinárodní automobilovou federací.
Čtěte dále: Dost bylo spekulací. Nejvážnějším kandidátem na sedačku Mercedesu zůstává Bottas
Williams už oficiálně potvrdil konec svého technického šéfa Pata Symondse k 31. prosinci letošního roku. pic.twitter.com/0VmW0iGiOi
— GPF1 (@GPF1cz) December 20, 2016
Diskuse k článku