Předpovídáme vyhlídky týmu Sauber pro sezonu 2017

Sauber nastoupí do své 25. sezony formule 1, pokud připočítáme ročníky 2006-2010, kdy to byl spíše tým automobilky BMW, než ta jej zase hodila přes palubu ve stínu ekonomické krize. Musíme tak tedy vzít v úvahu, že Sauber má na svém kontě jedno vítězství z GP Kanady 2008 a sedmadvacetkrát stál na stupních vítězů. Před…

Štítky: Sauber Zveřejněno 22. 02 2017 — Tomáš Richtr

Sauber nastoupí do své 25. sezony formule 1, pokud připočítáme ročníky 2006-2010, kdy to byl spíše tým automobilky BMW, než ta jej zase hodila přes palubu ve stínu ekonomické krize. Musíme tak tedy vzít v úvahu, že Sauber má na svém kontě jedno vítězství z GP Kanady 2008 a sedmadvacetkrát stál na stupních vítězů. Před třemi lety ale tým skončil bez jediného bodu a daleko tomu nebylo ani vloni, než ve zmáčené GP Brazílie získal finančně velmi přínosné dva body.

Letošní vůz nese označení Sauber C36-Ferrari a svým novým vzhledem pochopitelně odpovídá pravidlům pro sezonu 2017. Navíc přišel s novým zabarvením. Stáj upustila od žluté po odchodu Felipeho Nasra. Nově je vůz vyveden v kombinaci modrá, bílá a zlatá.

Tým finančně řídí švýcarská investiční společnost Longbow Finance SA, díky které je Sauber ještě vůbec na soupisce. Absence sponzorů na autě je ale výrazná. Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová však slibuje, že tým disponuje zdroji dostatečnými na to, aby udržel velmi důležitý vývoj vozu v průběhu celé sezony. Pokud je to pravda, tým by měl mít ambice na to bojovat v takzvaném ‚středu pole‘, tedy potenciálně někde za Force Indií, McLarenem a Toro Rosso.

Technický ředitel Jörg Zander u stáje BMW-Sauber pracoval v letech 2006 a 2007, kdy tam fungoval jako šéfkonstruktér. Předpovídá 25% nárůst úrovně aerodynamického přítlaku s ohledem na nová pravidla. Ale musí pracovat s důležitým faktem: Sauber bude jezdit s loňskými pohonnými jednotkami Ferrari. Jak náročné to je, se v průběhu roku 2016 přesvědčilo Toro Rosso, které letos bude jezdit s novými motory Renault.

Jörg Zander ale argumentuje, že tým preferuje „aerodynamickou stabilitu“ spíše než vrcholový výkon auta. Co přesně to znamená, to se lze jen domnívat. Také s odvoláním na slova šéfky Sauberu Kaltenbornové, která trvá na tom, že rok starý motor je vlastně výhodou, si je tým vědom očekávaného výkonnostního deficitu, ale prezentuje jej jako přednost. Na straně druhé Sauber věděl dlouho dopředu, kolem jakého motoru bude své šasi stavět, což pomůže v oblasti dynamického fungování auta, systémů chlazení a spolehlivosti. Je šance, že v první čtvrtině až třetině sezony by z toho mohl Sauber opravdu těžit.

Oficiálně: Šéf Audi se vrací do formule 1. Bude pracovat pro Sauber

Finanční zázemí a management v osobě Jörga Zandera by měly být zárukou, že na tom tým bude lépe než v sezonách 2014 a 2015, kdy vlastně své auto nevyvíjel. Velmi málo využíval aerodynamický tunel a k dispozici měl také podstatně menší počet náhradních dílů, než co si mohou dovolit přední týmy. Až do Velké ceny Belgie v loňském roce tak Sauber nebyl schopen auto osazovat novými díly. Což by letos mělo být jinak.

Za aerodynamiku je u Sauberu zodpovědný Nicolas Hennel, který přišel od Ferrari. Má ulehčenou situaci v tom, že nemusí stavět na poddimenzovaných modelech C34 a C35, ale s novými pravidly postavil zbrusu nové auto.

U týmu Sauber zůstane Marcus Ericcson, který se těší podpoře švédské společnosti Tetra, jež má zase blízko k Longbow Finance. Od zaniklého Manoru přichází Pascal Wehrlein. Oba jezdci vysokých kvalit. Přesto je objektivní říci, že pro Sauber bude úspěchem cokoli, co nebude kvalifikování se do poslední řady startovního roštu, tím spíš poté, co Manor neexistuje. Jako nejbližší soupeři se jeví Renault a Haas.

Čtěte dále: Sauber představil letošní monopost

Diskuse k článku

Napsat komentář