Pohár dodavatelů motorů: 1. Mercedes 2. Renault 3. Ferrari

V pomyslné soutěži dodavatelů motorů ztrácel Renault na Mercedes 1,6 %, Ferrari 3 %.

Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 20. 12 2014 — Tomáš Richtr

Navzdory 22 vozům se ve velkých cenách sezony 2014 utkaly jen tři motory: Ferrari, Renault a Mercedes. Výhodu měly tým F1 Mercedes a Ferrari, protože šasi a pohonnou jednotku vyvíjejí takříkajíc pod jednou střechou. Vlajkovou lodí Renaultu je pak Red Bull.

Vztah Red Bullu a Renaultu se ale po sérii veleúspěšných let ponořil do hluboké krize, během které Christian Horner a jeho kolegové Renault veřejně kritizovali. Přesto Renault v boji mezi výrobci motorů neskončil nejhůře. V pomyslné soutěži je tím nejhorším Ferrari.

Kolegové z britského Autosportu v každé velké ceně vzali od každého dodavatele motoru vždy ten nejrychlejší vůz a u něj údaj z maximální rychlosti. Ta se měří na bodě okruhu zvaném ‘speed trap’. Není to nezbytně nutně maximální rychlost, které vozy na konkrétním okruhu dosahují, ale speed trap velice dobře slouží jako referenční a srovnávací bod. A i když neexistuje lineární závislost mezi údajem rychlosti na speed trapu a ‘kvalitou’ pohonné jednotky, má na něm motor přeci jen mamutí podíl.

Údaje na speed trapu pak byly zprůměrovány přes celou sezonu a ze srovnání nejlépe vzešel pochopitelně Mercedes, ale trochu překvapivě před Renaultem, přičemž Ferrari je poslední:

  1. Mercedes 306,741 km/h
  2. Renault 301,752 km/h
  3. Ferrari 297,729 km/h

Při procentuálním pohledu, přisoudíme-li Mercedesu 100 %, je to následovně:

  1. Mercedes 100 %
  2. Renault 98,4 %
  3. Ferrari 97 %

Mercedes získal v roce 2014 celkem 16 vítězství, Renault 3. Na pole position nestálo jiné auto než to poháněno Mercedesem. Vozy s pohonnou jednotkou Mercedes získaly celkem 43 míst na stupních vítězů, Renault 12 a Ferrari 2, obojí zásluhou Fernanda Alonsa.

Diskuse k článku

Napsat komentář