Pirelli s mokrými pneumatikami udělalo pokrok, přesto plánuje další modifikaci už pro GP Číny

Loni si týmy stěžovaly na pneumatiky do mokra, a tak se čekalo, s čím letos dodavatel pneumatik Pirelli přijde. Po čtvrtečních mokrých testech panuje napříč padokem relativní nadšení. Dost možná, že je ale na taková vyjádření plná entuziasmu příliš brzy. A to hned ze dvou důvodů. Tím prvním je, že se čtvrteční testy konaly v nedokonalých podmínkách.…

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 3. 03 2017 — Josef Nekvinda

Loni si týmy stěžovaly na pneumatiky do mokra, a tak se čekalo, s čím letos dodavatel pneumatik Pirelli přijde. Po čtvrtečních mokrých testech panuje napříč padokem relativní nadšení.

Dost možná, že je ale na taková vyjádření plná entuziasmu příliš brzy. A to hned ze dvou důvodů. Tím prvním je, že se čtvrteční testy konaly v nedokonalých podmínkách. Okruh Catalunya byl sice zkropen velkou dávkou vody, nicméně týmy na pneumatikách do extrémního mokra povětšinou stačily odjet pouze jedno kolo. Slunečné počasí s příjemnými teplotami okolo patnácti stupňů dráhu závodního okruhu rychle vysušovalo a nutilo týmy brzy přezout do přechodných podmínek.

Další důvodem je v podstatě fakt, že už do Číny, na druhý závod sezony, Pirelli přiveze zcela nové pneumatiky. U těch současných (do mokra) chce rozšířit rozsah, ve kterém gumy fungují, na což si jezdci po čtvrtečním testu stěžovali.

„Podle mě to příliš nesplnilo svůj účel. Přinejmenším jsme to ale vyzkoušeli. Moc jsme toho neodjezdili, protože oni namočili trať, a ta byla během chvíle suchá, takže to byly rovnou přechodné podmínky. Vyjel jsem k jednomu kolu na plně mokrých pneumatikách a další na gumách do přechodných podmínek abychom zjistili, jak auto reaguje. Zdálo se to být docela v pohodě, takže jsem spokojený,“ tvrdil po čtvrtečních jízdách Nico Hülkenberg z Renaultu.

Komentář: Letos přibude větší počet závodů s jedinou zastávkou. Pirelli se již nyní vymlouvá

Podobných dojmů nabyl i Romain Grosjean jezdící za tým Haas. „Bylo dosaženo velkého posunu od loňského roku. Zadní pneumatiky se nám nepřehřívaly a teplota zůstávala konstantní. Sada přechodných gum byla dobrá po jedno kolo, poté velmi rychle degradovala, takže je potřeba ještě podniknout některá opatření, ale obecně jde o krok kupředu.“

Dodavateli pneumatik tedy budiž k duhu fakt, že se tak stalo v momentě, kdy přišly velké změny v pravidlech, které celý proces vývoje pneumatik značně ztížily. Další, vylepšenou verzi mokrých a přechodných gum společnost plánuje představit nedlouho po startu sezony.

„Musíme upravit pracovní rozsah pneumatik, což jsme na těch do mokra tak jako tak plánovali. Pracovali jsme na tom totiž kvůli zavedení pevných startů (po zajetí safety caru do pit lane). Navíc některé připomínky od pilotů byly, že je pak nedokázali takzvaně dostat do provozu. Jak jsme dnes viděli, pneumatiky intermediate se také potýkají s těmito problémy,“ prozradil šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery, proč ještě dojde k modifikaci.

Zároveň si však pohrává s myšlenkou, zda neudělat dvě takové specifikace pneumatik do mokra. Naráží tak problém odlišných podmínek panujících z hlediska provozních teplot v závislosti na lokalitě. V překladu – jinak bude fungovat pneumatika stejné specifikace v Malajsii a jinak například v Silverstonu.

Čtěte dále: Analýza: Jak velké jsou potíže McLarenu a Hondy?

Diskuse k článku

Napsat komentář