Omezení pro aerodynamický tunel a CFD týmy vyrovná, věří Williams
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds pochválil pravidla, která omezují vývoj v továrnách.
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds pochválil pravidla, která omezují vývoj v továrnách.
Letos platí, že každý týden smí tým provozovat aerodynamický tunel maximálně 30 hodin, nebo místo toho může využít 30 teraflopů při počítačových simulacích, nebo může hodnotu 30 libovolně rozdělit mimo tyto dvě aktivity.
Podle Symondse je to významná pomůcka pro menší a méně movité stáje. „V minulosti si mohl velký tým hrát v aerodynamickém tunelu bez přestávky, oba programy mu mohly běžet paralelně. To už teď není možné,“ řekl pro Auto Motor und Sport.
„Například Mercedes určitě má větší oddělení aerodynamiky než my. Určitě můžou vygenerovat víc nápadů než my, ale musí je protáhnout tím úzkým hrdlem pravidla 30/30. To je velký vyrovnávací prvek.“
Jinými slovy tým může mít velký počet inženýrů, kteří budou vymýšlet vylepšení, ale každá stáj má stejný čas na ověření nápadů v aerodynamickém tunelu a počítačových simulacích. To přispívá nejen ke snížení nákladů, ale také k vyrovnání sil ve startovním poli.
Diskuse k článku