Jalinier: Mercedes vítězí díky kolosálním investicím

Bývalý šéf Renaultu Sport F1 Jean-Michel Jalinier vidí za náskokem Mercedesu obrovský nárůst investic do vývoje.

Štítky: Jean-Michel Jalinier Mercedes Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 12. 08 2014 — Jan Pastorek

Bývalý šéf Renaultu Sport F1 Jean-Michel Jalinier vidí za náskokem Mercedesu obrovský nárůst investic do vývoje.

Pod Jalinierovým vedením Renault vyvíjel šestiválcovou pohonnou jednotku, která svojí nespolehlivostí a slabým výkonem naštvala zejména Red Bull. Výsledkem byl Jalinierův odchod a návrat Cyrila Abiteboula.

Jalinier tedy nyní zhodnotil situaci na poli pohonů z pohledu bývalého šéfa Renaultu. „Když vidím Ferrari a Renault téměř vyrovnané a Mercedes tak daleko vpředu, moje první analýza se týká prostředků, ať už jsou jakékoliv,“ uvedl pro Auto Hebdo.

„Mercedes hned na začátku nastavil laťku velmi vysoko. V investicích finančních, v lidech a technologiích. Přišel lépe připravený než Italové (Ferrari) a my, kdo jsme zůstali na úrovni investic známé a aplikované na předchozí projekty.“

Jalinier ovšem přiznává, že postup Mercedesu nebyl úplným překvapením.

„Samozřejmě jsme v paddocku slýchávali řeči o kolosálních investicích, které podle nás byly přehnané, ale měli jsme věřit zvěstem? Ukázalo se, že byly pravdivé. Takže ne, co se týče prostředků vložených do tohoto projektu, nebyli jsme na stejné úrovni, ostatně to platí i pro Ferrari.“

„Je nás 320 lidí včetně nezávislých dodavatelů, kteří pracují v továrně ve Viry. U Mercedesu je až 1250 lidí na šasi a motor dohromady, což se dá rozdělit na 750 lidí na šasi a 500 na motor. Je zřejmé, že s většími prostředky se nezaměříte jen na jedno řešení, ale budete mít dvě nebo tři, které budete vyvíjet paralelně.“

„Je to značná síla, jak dosáhnout k dobrému řešení, k tomu nejlepšímu. Pokud tento princip aplikujete na všechny klíčové systémy projektu, máte na to, abyste na první Grand Prix přijeli se zvlášť vysokou úrovní příprav, výkonnosti a spolehlivosti. Co se nás týče, realizovali jsme naprosto korektní projekt vzhledem k času a prostředkům, které jsme měli k dispozici.“

Jednu chybu však Jalinier přiznal. Uznává, že se měl Renault soustředit na Red Bull, jak to úřadující šampióni chtěli.

„Výhoda Mercedesu je, že optimalizoval jednu verzi kombinace šasi a motoru přímo pro Mercedes GP, pro svůj vlastní tým, a tu musí zákaznické týmy používat takovou, jaká je, nebo si ji přizpůsobit podle vlastních potřeb a na vlastní riziko.“

 

Diskuse k článku

Napsat komentář