Až o tři sekundy na kolo rychleji

Díky širším pneumatikám, které budou ve formuli 1 k vidění od roku 2017, by monoposty mohly zrychlit až o tři vteřiny na kolo. Tvrdí to sportovní šéf Pirelli Paul Hembery. Formule 1 si klade za cíl s pomocí nových pravidel platných od přespříštího roku a zahrnujících například širší přední křídla, nižší zadní křídla a návrat velkých difuzorů…

Štítky: 2017 Pirelli Zveřejněno 15. 10 2015 — Lukáš Štěrovský

Díky širším pneumatikám, které budou ve formuli 1 k vidění od roku 2017, by monoposty mohly zrychlit až o tři vteřiny na kolo. Tvrdí to sportovní šéf Pirelli Paul Hembery.

Formule 1 si klade za cíl s pomocí nových pravidel platných od přespříštího roku a zahrnujících například širší přední křídla, nižší zadní křídla a návrat velkých difuzorů postupně zrychlit monoposty o pět až šest vteřin na kolo.

Jednou z nejvíce výrazných změn bude přechod na širší gumy. Bylo odsouhlaseno rozšíření předních pneumatik z aktuálních 245 milimetrů na 300, u zadních kol dojde k posunu ze 325 na 400 milimetrů.

Podle Hemberyho tak budou diváci svědky razantního zvýšení přilnavosti vozů a tím pádem i snížení hodnot časů na kolo. „Širší pneumatiky znamenají větší styčnou plochu s vozovkou, což pochopitelně přinese vyšší výkon pneumatik. Pracujeme na simulacích, potřebujeme poskytnout data týmům, aby měly představu, kolik výkonu budou moci z pneumatik dostat,“ řekl sportovní šéf Pirelli, které bude dodávat pneumatiky formuli 1 až do roku 2019, jak bylo během Velké ceny Ruska oznámeno.

„Pravděpodobně to budou dvě, možná tři vteřiny z každé pneumatiky. Na základě toho se budou moci upravit pravidla pro aerodynamiku a motory, abychom docílili celkového zrychlení o pět vteřin na kolo, kterého chceme dosáhnout,“ dodal Paul Hembery.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Canada, Pirelli, tire, tires, tyre, tyres, wheel, wheels, Reifen, Rad, feature, pit stop tool *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář