Nejistá budoucnost Monzy. Nahradit ji může Imola nebo Mugello

Italské Monze v loňském roce vypršela smlouva o pořádání Velké ceny a podpisu nové stále něco brání. Hlavním problémem je na jedné straně nedostatek financí a na druhé vysoké nároky Berniho Ecclestona. Pokud se podaří najít dostatek finančních prostředků, měl by podpis nové smlouvy být pouhou formalitou. Ale času už moc nezbývá, a tak osud…

1 Štítky: GP Itálie Monza Zveřejněno 13. 02 2016 — Marie Tomšíková

Italské Monze v loňském roce vypršela smlouva o pořádání Velké ceny a podpisu nové stále něco brání. Hlavním problémem je na jedné straně nedostatek financí a na druhé vysoké nároky Berniho Ecclestona. Pokud se podaří najít dostatek finančních prostředků, měl by podpis nové smlouvy být pouhou formalitou. Ale času už moc nezbývá, a tak osud Grand Prix na Monze stále visí na vlásku.

“Nevím, co se bude dít. V tuto chvíli je to tak trochu Itálie, protože vedeme spoustu rozhovorů, ale ke konkrétním krokům jsme se stále nedostali. Mohou to vyřešit jedině lidé, kteří jsou zapojení přímo v Itálii. Neexistuje žádná lhůta. Mají tolik času, kolik potřebují, ale za předpokladu, že vše vyřeší do konce tohoto měsíce. Před několika měsíci mi bylo řečeno, že vše se vyřešilo a žádné drama nehrozí. Ale teď jsem slyšel další politické vyjádření, že nic není jisté. My s tím ale nemůžeme nic dělat,” řekl Bernie Ecclestone k aktuální situaci.

Není pochyb o tom, že v zákulisí to vře. Federico Bendinelli byl coby důvěryhodný zástupce Ecclestona vyslán do Monzy s návrhem smlouvy, ale jednání selhala.

O finanční stránku věci se dělí hned několik stran v čele s italským autoklubem, italskou federací motorsportu (ACI) a správou autodromu na Monze. Roční poplatek za pořádání závodu se pohybuje mezi 20 až 25 miliony eur. Dvě třetiny pokrývá ACI, zbytek přímo autodrom Monza.

Průlomové rozhodnutí přišlo na konci loňského roku. Monza má po dobu následujících deseti let každý rok získat 7 milionů euro od tamního kraje na pořádání závodu a vylepšení trati. Ale již nyní je požadováno snížení částky. Zástupci kraje, kteří poskytují tyto prostředky, požadují debatu přímo s Ecclestonem, a to bez dalších účastníků.

Není jasné, co by se stalo, pokud by jednání s Monzou zkrachovala. Jako náhrada se jeví hned dva okruhy, a to Imola a Mugello. Imola má na své straně logistickou i finanční výhodu, ale tamní paddock nesplňuje požadavky moderní formule 1. Okruh Mugello je ve vlastnictví Ferrari, pořádá závody MotoGP, a tak by mohla nastat situace, že Velkou cenu Itálie bude zachraňovat přímo Ferrari.

Čtěte dále: Chystá se revoluční změna na Monze?

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Italy, #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

O divácké atraktivitě Velké ceny Itálie není pochyb

Diskuse k článku

Napsat komentář