Nejbližší plány Hondy? V Kanadě by po vzoru Renaultu mohla nasadit vylepšení

Honda prozradila, že neustále vyvíjí svoji pohonnou jednotku, avšak pouze některá vylepšení se dostanou až do závodního motoru. Výrobce agregátu se totiž musí rozhodovat s ohledem na zbývající počet vývojových žetonů. Nicméně navýšení výkonu by se McLaren mohl dočkat už v Kanadě – podobně jako Renault. Přestože japonský výrobce přiznal, že v nejbližší době nechystá žádné hardwarové změny…

Štítky: Yusuke Hasegawa Zveřejněno 17. 05 2016 — Lukáš Štěrovský

Honda prozradila, že neustále vyvíjí svoji pohonnou jednotku, avšak pouze některá vylepšení se dostanou až do závodního motoru. Výrobce agregátu se totiž musí rozhodovat s ohledem na zbývající počet vývojových žetonů. Nicméně navýšení výkonu by se McLaren mohl dočkat už v Kanadě – podobně jako Renault.

Přestože japonský výrobce přiznal, že v nejbližší době nechystá žádné hardwarové změny na svém agregátu, stále není spokojen se současnou výkonností, a tak je jisté, že nějaké úpravy přece jen nastanou. Hondě v současnosti zbývá čtrnáct vývojových žetonů, z nichž by část mohla použít už pro závod v Kanadě, kde by McLaren měl mít k dispozici i nové palivo.

Detaily předkládá šéf Hondy Yusuke Hasegawa. „Ještě jsme se nerozhodli. Jelikož vyvíjíme celou dobu, pokud nebudeme brát ohled na žetony, jsme připraveni nasadit vylepšení. Ale musíme se rozhodnout takticky. Vybrat, na které závody budeme mít vylepšení. Ještě nemáme konkrétní plán.“

Naopak jasno je o tom, co bude McLaren-Honda zkoušet během nadcházejících testů v Barceloně. „Nemáme žádné velké vylepšení hardwaru, jen nějaké ovládací prvky,“ prozradil Yusuke Hasegawa.

Vylepšení by Honda mohla nasadit v momentě, kdy Alonso a Button budou muset do závodu vyjet s novou (další) pohonnou jednotku. Kanada by mohla nahrávat Hondě a tím pádem nasazení vylepšení jednak svojí náročností na motor, jednak faktem, že právě v Montrealu by se mělo představit nové palivo.

„Pro vylepšení paliva nepotřebujeme vývojové žetony. Pokud ale změníme palivo, musíme upravit mapování motoru,“ varuje šéf Hondy. „Takže je třeba zvážit nasazení úprav.“

Konkrétní oblast pohonné jednotky, které by se plánované vylepšení mělo týkat, Hasegawa neprozradil.

Čtěte dále: Za selhání Alonsova motoru může software. Button těžil hlavně z povedeného startu

Ve Španělsku bral Button jen dva body. V Kanadě by to možná mohlo být mnohem víc

Ve Španělsku bral Button jen dva body. V Kanadě by to díky plánovanému vylepšení mohlo být mnohem víc

Diskuse k článku

Napsat komentář