Ferrari ví, co ho stojí vítězství v závodech. Chybí rychlost v technických sektorech

Scuderia má potíže – chybí jí rychlost v techničtějších pasážích okruhů. Nebyl to problém jen závodu ve Španělsku, ale právě tam byl tento fakt nejvíce prokazatelný. Vítězství Ferrari je tak stále v nedohlednu a italská média již spekulují nad vyhazovem šéfa týmu Arrivabeneho. O něm však prezident Ferrari nechce ani slyšet. Ferrari v sobotu překvapilo svou nekonkurenceschopností, kdy…

3 Štítky: Ferrari Maurizio Arrivabene Zveřejněno 17. 05 2016 — Josef Nekvinda

Scuderia má potíže – chybí jí rychlost v techničtějších pasážích okruhů. Nebyl to problém jen závodu ve Španělsku, ale právě tam byl tento fakt nejvíce prokazatelný. Vítězství Ferrari je tak stále v nedohlednu a italská média již spekulují nad vyhazovem šéfa týmu Arrivabeneho. O něm však prezident Ferrari nechce ani slyšet.

Ferrari v sobotu překvapilo svou nekonkurenceschopností, kdy se v kvalifikaci nevešlo ani do druhé řady na startovním roštu. V neděli toho po vypadnutí obou mercedesů nemuselo příliš dlouho litovat, ale ani tak se Maranellští nedočkali první výhry v sezoně. Data ukázala na možnou příčinu – problémy v pomalých pasážích okruhu. Právě tam vozy SF16-H zaostávaly nejvíce. Ostatně jedná se prý o potíže dlouhodobějšího charakteru, ale ve Španělsku to bylo podle šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho více než průkazné.

Kimi Räikkönen strávil za Maxem Verstappenem závěrečnou třetinu závodu bez jediného ataku na pozdějšího vítěze. Nebyl totiž schopen udržet se za red bullem v dostatečné blízkosti při výjezdu na cílovou rovinku, což by mu umožňovalo v nájezdu do první zatáčky s pomocí DRS zkusit zaútočit.

Znovu se tak ukázalo, že dlouhodobé pronásledování jiného vozu je největší problém současné F1. Turbulence jsou totiž tak velké, že monopost jedoucí za jiným ztrácí přítlak a rychle opotřebovává pneumatiky. Ferrari však nezbývalo nic jiného.

„I kdybychom změnili strategii, Sebastian by byl nejspíše ve stejné situaci jako Kimi. Problém tedy nebyl ve strategii. Už v kvalifikaci jsme viděli, že nejsme dost rychlí v závěrečném sektoru okruhu, techničtější pasáži. Tam Red Bull nastřádal čas navíc, který už Kimi nebyl schopen na cílové rovince smazat. Otázkou zůstává, proč jsme byli tak pomalí.

Vzhledem k naší špatné kvalifikaci jsme se ocitli v obtížné situaci a ztratili tak příležitost vyhrát závod. Je to prostě škoda. Kimi měl jinak fantastický závod. Na situaci ale pohlížím jako realista a jsem šťastný za Maxe,“ uvedl Maurizio Arrivabene, jenž zároveň zdůraznil, že tyto problémy se týmoví inženýři pokusí odstranit během probíhajících úterních a středečních testů na okruhu Catalunya.

Trápení italského týmu opět přihlížel i prezident Ferrari Sergio Marchionne, který už před časem hlásil, že jeho trpělivost není bezrozměrná. Přese všechny nenaplněné cíle se ale Arrivabene těší jeho plné podpoře. Italská média přesto přišla s informací, že charismatický šéf stáje už bruslí na hraně vyhazovu. Zároveň dodávají možné alternativy. Objevila se tak například jména jako James Allison nebo James Key. Marchionne kontroval: „Jsou to úplné nesmysly. Štve mě to, protože jsou to nepodložené informace, které vytváří jen chaos v tomto extrémně konkurenčním prostředí.“

Čtěte dále: Ferrari udělalo absolutní maximum, ale na Red Bull nestačilo. Vettel doplatil na strategii

Místo nejvyšší Ferrari opět uteklo.

Místo nejvyšší Ferrari opět uteklo, a to i přes absenci mercedesů

Diskuse k článku

Napsat komentář