Modifikovaný Sepang. Jakými změnami si prošel okruh v Malajsii?
Závod nedaleko města Kuala Lumpur by letos pro týmy mohl být ještě větší výzvou a současně velkou neznámou. Tamní trať si totiž přes zimu prošla několika změnami. V předcházejících letech se Grand Prix Malajsie konala vždy v úvodu sezony, pro letošek ale byla přesunuta do opačného spektra kalendáře – závod je na programu 2. října. Nový termín…
Závod nedaleko města Kuala Lumpur by letos pro týmy mohl být ještě větší výzvou a současně velkou neznámou. Tamní trať si totiž přes zimu prošla několika změnami.
V předcházejících letech se Grand Prix Malajsie konala vždy v úvodu sezony, pro letošek ale byla přesunuta do opačného spektra kalendáře – závod je na programu 2. října. Nový termín je vhodnější pro týmy z hlediska logistiky, protože závod v Sepangu se koná brzy po nedaleké Velké ceně Singapuru.
Malajsijská trať, která se typicky vyznačuje náročnými klimatickými podmínkami, hlavně teplotou a vlhkostí vzduchu, si přes zimu prošla několika úpravami.
Došlo k položení nového asfaltu, o což se postarala italská firma Dromo. Úpravy doznaly zatáčky číslo dvě a patnáct. Druhá zatáčka bude nyní plynulejší, jelikož došlo k odstranění prudkého zlomu (klesání), které se v této zákrutě nacházelo. Výjezd z ní tak bude o hodně hladší, což se dá využít s ohledem na nadcházející rovinku.
Patnáctá zatáčka (vlásenka před cílovou rovinkou) zase doznala takových úprav, po kterých by měla „nabízet větší příležitosti k předjíždění“. Celá trať rovněž dostala vylepšenou drenáž, která pomůže rychlejšímu odvodu vody z okruhu v případě prudkých dešťů, které jsou v Malajsii častým jevem.
Čtěte dále: Představitelům okruhu v Imole se nelíbí nová smlouva Monzy. Plánují se soudit
Diskuse k článku