Mezi týmy středu pole se vytáhla Force India

Sergio Pérez dokázal plně využít solidní sedmé startovní pozice a na stejném místě byl i v cíli. Body bral také Felipe Nasr a Carlos Sainz mladší.

Štítky: Carlos Sainz Felipe Nasr Force India Lotus Marcus Ericsson Max Verstappen Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 24. 05 2015 — Michal Mikoláš

Sergio Pérez dokázal plně využít solidní sedmé startovní pozice a na stejném místě byl i v cíli. Body bral také Felipe Nasr a Carlos Sainz mladší.

Sauber

Felipe Nasr měl v Monaku důvod k radosti. V cíli byl devátý, za což si ke svému bodovému součtu připsal další dva mistrovské body.

„Byl to skvělý závod, mám radost, že jsem znovu na bodech. Je skvělý pocit dostat takovou odměnu po tak obtížném víkendu. Závod byl hodně vyčerpávající. Snažil jsem se z vozu dostat vše, tým zvolil správnou strategii a do boxů mě povolával ve správný čas. Na bodech má zásluhu každý člen týmu,“ chválil Brazilec.

Druhý pilot Sauberu byl po závodě o poznání méně spokojený. Marcus Ericsson se musel spokojit s konečnou třináctou pozicí.

„Třinácté místo je zklamání, ale po startu ze sedmnácté pozice jsme těžko mohli chtít víc. Potřebujeme zanalyzovat nasbíraná data, abychom náš výkon lépe pochopili. Pak se můžeme poučit a pro příště se zlepšit. Vyvážení vozu se zdálo být OK. V některých částech závodu byla slušná i rychlost vozu,“ všiml si Švéd.

Force India

Pro Mexičana Sergia Péreze letošní Velká cena Monaka proběhla podle představ. Pérez se sice trochu nudil, slušný příděl bodů za sedmé místo za to ale stál.

„Mám velkou radost. Tým celý víkend odvádí skvělou práci. Sedmé místo je za jeho výkon pěknou odměnou. Pro mě osobně to byl obyčejný závod, velmi přímočarý a tichý, což v případě Monaka nebývá moc často. Po většinu času jsem byl na trati sám. Soupeři přede mnou mi brzy ujeli a za sebou jsem měl taky čistý vzduch. Chvílemi bylo těžké si po celých 78 kol udržet plnou koncentraci. Po safety caru jsem byl na superměkkých pneumatikách a jízda mě opravdu bavila. Mohl jsem zaútočit na Kimiho, ale nenaskytla se příležitost pro předjetí. Pro celý tým je to velmi dobrý výsledek. Získali jsme šest bodů. Z dosavadních závodů jsem tak bodoval v polovině, což dokazuje, že umíme využívat naskytlých příležitostí,“ tuší Pérez.

Nebýt kolize několik zatáček po startu závodu, mohl být na bodech také Nico Hülkenberg. Německý pilot byl v cíli na jedenácté příčce.

„Závod byl od samotného začátku pěkně komplikovaný. Fernando mě víceméně v prvním kole poslal do zdi a pak jsem musel celý závod dohánět ztrátu. Věděl jsem, že tam je, tak jsem mu nechal místo a zatáčel později než obvykle, ale musel zablokovat pneumatiky, čímž došlo ke kolizi a já najel na zeď.

Jediné poškození doznalo přední křídlo, ale cesta do boxů na výměnu mě stála hodně času. Závod tím byl výrazně ovlivněn. Co se rychlosti týče, byl jsem na tom dost dobře, zvláště v době, kdy jsem měl kolem sebe čistý vzduch. Je to škoda, mám pocit, že nebýt toho incidentu, jsem na bodech.

Naše rychlost mě ale potěšila, doufám, že toho využijeme v Kanadě,“ prozradil Hülkenberg.

Toro Rosso

Stáj z Faenzy Monacké knížectví s prázdnou neopouští. O připsání jednoho mistrovského bodu na její týmový účet se postaral jeden z hrdinů dnešního závodu Carlos Sainz. Ten byl včera sice penalizován za ignorování výzvy k povinnému převážení a následně odsouzen ke startu z pitlane, v neděli odpoledně však své zaváhání zcela odčinil.

„Jaký to úžasný závod, z výsledku jsem velmi šťastný! Startovat v Monaku z boxové uličky, při svém debutu, a přejet čáru jako desátý chutná jako vítězství!“ radoval se Španěl. „Pro tým to byl z pohledu strategie a péče o pneumatiky velmi dobrý závod. Tvrdě jsme se na to nadřeli a zajeli jsme super dlouhý stint na měkkých pneumatikách. Konečně se to vyplatilo a podařilo se nám získat bod. Vážně jsem si to tam užíval, byl jsem rychlý a užíval jsem si tuhle unikátní trať. Nechtěl jsem, aby závod skončil!“ dodal Sainz.

Vyjádření druhého pilota Toro Rossa Maxe Verstappena, který dnes způsobil hrozivě vyhlížející kolizi, najdete v samostatném článku zde.

Lotus

Druhým z aktérů, který se zapletl do kolize v zatáčce Sainte Devote, byl Romain Grosjean z Lotusu. Ten však přišel k nehodě jak slepý k houslím, alespoň tedy po stanoviska sportovních komisařů.

„Moc z toho incidentu s Verstappenem jsem neviděl, jen jak mě jeho auto přeletělo ve vzduchu!“ popisoval Francouz. „Předjíždění v Monaku je obtížné a myslím si, že on trochu této zkušenosti dnes získal. Je dobře vědět, že je OK, jelikož to bylo trochu nebezpečné pro nás oba, nás to stalo případně velmi tvrdě vydřený bod. Do té chvíle se můj závod vyvíjel celkem dobře, když uvážíte, kde jsem startoval. Vůz se choval dobře a strategie fungovala výborně. Po tom incidentu jsem se otočil dokola, díky čemuž jsem se ujistil, že mám všechna čtyři kola, pak jsem se podíval do zpětných zrcátek, abych zjistil, jestli tam je i zadní křídlo, a poté pokračoval ve svém závodě,“ doplnil Grosjean.

Pastor Maldonado cíl dnešního klání pro změnu opět vůbec nespatřil, a i tentokrát byly na vině technické potíže.

„Měl jsem problém s brzdami a cítil jsem, že tlak v pedálu nebyl už od začátku správný, což následně ovlivnilo náš závod,“ konstatoval Venezuelan. „Zhoršovalo se to a zhoršovalo, takže jsme museli s vozem odstoupit. Pro tým je to škoda, měli jsme tu dobrý vůz, velmi dobrou závodní rychlost a myslím, že i silnou strategii. Ve voze je potenciál, jen musíme pokračovat, pracovat tvrdě a hledět dopředu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář