McLaren změnil přístup k vývoji, místo matematiky dá víc na pocity jezdců

Šéfinženýr McLarenu Matt Morris vysvětlil jednu z hlavních změn v přístupu k vývoji vozu.

1 Štítky: McLaren Zveřejněno 29. 12 2014 — Jan Pastorek

Šéfinženýr McLarenu Matt Morris vysvětlil jednu z hlavních změn v přístupu k vývoji vozu.

McLaren podstupuje od začátku roku řadu organizačních změn, které prosazuje nové vedení stáje. Nové struktury se pak zamýšlejí nad tím, jak změnit postupy, aby výkonnost vozu rostla co nejrychleji.

„Jedna z hlavních oblastí, na které jsme se během sezóny zaměřili, bylo naše vnímání výkonnostních zisků. Myslím tím to, že jsme v minulosti používali sofistikované matematické modely, které nám říkaly, jestli je nový díl rychlejší, a my jsme měli tendenci jim věřit,“ vysvětloval Morris.

„Ale teď se čím dál více při pohledu na tyto aerodynamické koncepty zamýšlíme nad rámec zisků v čase na kolo, které předpovídá počítač. Jinak řečeno jsme se na ně podívali z pohledu celkové využitelnosti. Slovo využitelnost se v průběhu sezóny určitě posunulo nahoru v žebříčku našich rozhodovacích procesů.“

Každý díl totiž musí zapadnout do kompletu a hlavně musí být přínosný z pohledu jezdce, který vůz řídí.

„Dám vám hmatatelný příklad, na začátku roku si jezdci stěžovali na ovladatelnost vozu. Vyzkoušeli jsme mnoho věcí, abychom to vyřešili, ale na vůz jsme nedali nic, co by znamenalo skutečný rozdíl, až do Japonska, kde jsme nasadili balík s novým křídlem. A ten udělal velký rozdíl,“ pokračoval Morris.

„Najednou jezdci říkali: ‚Auto se změnilo, je lepší.‘ Postupně jsme zjišťovali, že pokud se to jezdci líbí, může využít důvěru ve vůz a jeho chování, aby jel rychleji. Tato úvaha byla spouštěčem pro další snahu tímto směrem.“

„Zlepšili jsme naše celkové chápání vozu, je více holistické, na auto hledíme více jako na celek a rozhodujeme na globální úrovni. Je to jedna z velkých věcí, které jsme z pohledu inženýrů změnili.“

Diskuse k článku

Napsat komentář