McLaren v Malajsii ukázal lepšící se formu. Cesta k úspěchu je ale stále dlouhá
McLaren se po dlouhé době dočkal bodové vzpruhy. Oba piloti dojeli v nejlepší desítce a pro tým získali cenných osm bodů. Jenson Button závod dokončil na devátém místě a jeho týmový kolega Fernando Alonso na sedmém. Britská stáj si nedělala velké naděje na úspěch. Okruh v Sepangu McLarenu moc nesedí a navíc Alonso startoval z…
McLaren se po dlouhé době dočkal bodové vzpruhy. Oba piloti dojeli v nejlepší desítce a pro tým získali cenných osm bodů. Jenson Button závod dokončil na devátém místě a jeho týmový kolega Fernando Alonso na sedmém.
Britská stáj si nedělala velké naděje na úspěch. Okruh v Sepangu McLarenu moc nesedí a navíc Alonso startoval z posledního místa, a to kvůli penalizaci 45 míst za výměnu komponentů pohonné jednotky. Španěla potěšily dobré výsledky, ale připouští, že tým má před sebou ještě dlouhou cestu.
„Zlepšujeme se, ale zároveň přede mnou bylo šest monopostů, které byly mimo můj dosah. Takže můžeme toužit jen po sedmém místě. Navíc Hamilton a Vettel měli problémy, takže za normálních okolností bychom byli devátí. Nesmíme se nechat unést, máme ještě hodně práce.
Dnes to byl stoprocentně velmi zajímavý závod. Startoval jsem úplně vzadu, ale hned jsem získal několik míst. Naštěstí jsem se nezapletl do nehody v první zatáčce. Získali jsme hodně míst v prvním stintu, to nás překvapilo. Přemýšleli jsme nad strategií, o tom zda být agresivní, nebo konzervativní, protože už jsem byl dost vysoko.
Nakonec jsme se rozhodli zaútočit a využít všechny nové sady, které mi zbyly z kvalifikace. Poslední virtuální safety car nám hrál do karet, protože nám to umožnilo využít poslední novou sadu. Vše dopadlo dobře a získali jsme body. Po penalizacích jsme potřebovali trochu štěstí, a to jsme měli,“ komentoval Alonso.
Druhý pilot McLarenu Jenson Button ve své třísté velké ceně také získal body, a to za deváté místo. Oproti startovní pozici ztratil dvě místa. Předjeli ho Alonso a Hülkenberg poté, co zastavili v režimu virtuálního safety caru.
„Vypadalo to dobře. Hülkenberg a Fernando za mnou jeli na tři zastávky v boxech. My jsme jeli na dvě. Všechno vypadalo dobře do té doby, než byl aktivován režim virtuálního safety caru. Dvě kola poté, co jsem zastavil. Během virtuálního safety caru ušetřili asi patnáct sekund, takže se dostali přede mě. Trochu škoda, ale tak to je. V posledních závodech nemám moc štěstí.“
Button se trápil hlavně ve druhé části závodu. „Prostě to nebylo dost rychlé. Měl jsem starší pneumatiky než vozy přede mnou. Doufejme, že v posledních závodech budu mít trochu víc štěstí, protože v poslední době mám velkou smůlu na volbu strategie.“
Čtěte dále: Šílená kolize, penalizace a boj o stupně vítězů. Taková byla GP Malajsie v podání Ferrari
Diskuse k článku