Šílená kolize, penalizace a boj o stupně vítězů. Taková byla GP Malajsie v podání Ferrari

Scuderia se musí spokojit s polovičním úspěchem. Sebastian Vettel v Malajsii odstoupil v důsledku kolize hned v prvním kole. Naopak Kimi Räikkönen ke konci závodu bojoval o stupně vítězů, ale nakonec se musel smířit se čtvrtým místem. Sebastian Vettel se kvalifikoval na páté místo. Téměř okamžitě po zhasnutí červených světel předjel Daniela Ricciarda a na…

9 Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Sebastian Vettel Zveřejněno 2. 10 2016 — Marie Tomšíková

Scuderia se musí spokojit s polovičním úspěchem. Sebastian Vettel v Malajsii odstoupil v důsledku kolize hned v prvním kole. Naopak Kimi Räikkönen ke konci závodu bojoval o stupně vítězů, ale nakonec se musel smířit se čtvrtým místem.

Sebastian Vettel se kvalifikoval na páté místo. Téměř okamžitě po zhasnutí červených světel předjel Daniela Ricciarda a na vnitřek první zatáčky najížděl před Maxem Verstappenem. Z pohledu televizních kamer situace vypadala tak, že Verstappen narazil do Vettelova levého zadního kola a následovala řetězová reakce. Vettel narazil do Rosberga, poškodil si zavěšení levého předního kola a odstoupil. Rosberg se propadl až na konec startovního pole.

Verstappen neměl pochybnosti o své nevině. „Sebastian je šílený. Narazil do Rosberga jako idiot,“ řekl devatenáctiletý pilot do rádia. FIA oznámila, že tento incident bude vyšetřován po závodě. Rozhodnutí komisařů je penalizace poklesu tří míst na stratu GP Japonska pro Sebastiana Vettela. Němcovi navíc byly uděleny dva trestné body.

Kolize z prvního kola GP Malajsie

Kolize z prvního kola GP Malajsie

„Po důkladném přezkoumání videa a diskuzi s dotyčnými piloty sportovní komisaři rozhodli, že do incidentu byli zapojeni všichni. Pohybovali se relativně ve stejných rychlostech, ale jezdec s vozem číslo pět udělal malou chybu na vnitřku zatáčky číslo jedna, která vedla ke kontaktu s vozem číslo šest. V důsledku toho se vůz číslo šest roztočil. Komisaři rozhodli, že na vině je převážně pilot vozu číslo pět, a proto byl potrestán za způsobení kolize,“ stojí v prohlášení o incidentu.

Na druhou stranu Vettel trvá na tom, že jeho rychlost byla přiměřená a jednalo se o nešťastnou shodu okolností. „Když už nic jiného, brzdil jsem přinejmenším ve stejném bodě jako Verstappen. Byli jsme bok po boku, natlačil mě na vnitřek. To je závodění. Myslím, že kdyby oba z nás projeli tou zatáčkou, nebyl by v tom problém.

Je zřejmé, že Nico zvolil jinou stopu. Byl před námi, neměl s tím, co se děje za ním, nic společného. Snažil jsem se předjet Maxe, což bylo v pořádku. Nico mě v tu chvíli nemohl vidět, takže to vůbec není jeho vina. Nemohu udělat nic víc, než se mu omluvit, protože s tím neměl nic společného, a tohle bylo to poslední, co chtěl. Ale myslím, že tam byly dvě věci špatně. Za prvé, Nico je bez viny, ale roztočil se. Za druhé, závod ještě probíhá, a já stojím tady,“ komentoval Vettel po svém odstoupení.

Jaký je jeho názor na Verstappenův obraný manévr v první zatáčce? „Závodění se pohybuje okolo něj, to teď ví každý. Když jste natlačení na vnitřek, tak z vašeho úhlu to v první zatáčce nemůže být lepší. Pak se to stalo, nevím, co na to mám říct. Snažil jsem se udělat vše pro to, abych zatočil a projel tou zatáčkou. Nebyl v tom žádný problém, nebrzdil jsem pozdě.“

Kimimu Räikkönenovi se závod vydařil podstatně lépe. Ke konci závodu dokonce na dálku bojoval o stupně vítězů. Nico Rosberg byl potrestán penalizací deseti sekund za tvrdý předjížděcí manévr právě na Icemana. Räikkönen se nakonec musel spokojit se čtvrtým místem.

„Dělali jsme, co bylo v našich silách, ale evidentně to na lepší výsledek nestačilo. Pokud jde o kontakt s Rosbergem, tak jsem čekal, že by něco mohl zkusit, protože jeho nájezd do první zatáčky byl trochu vtipný. Ve druhé zatáčce jsem zatočil a viděl jsem jen záblesk v zrcátkách. Musel jsem změnit svoji stopu, jinak by tam mohl náš závod skončit. Měl jsem poškozenou podlahu a penalizace očividně nepomohla. Konečný výsledek se nezměnil.

Nemyslím si, že by poškození mělo nějak velký vliv na náš závod, ale nebylo to ideální. Poškozená byla hlavně podlaha a v přední části mi také něco chybělo. To rozhodně nepomohlo mým pneumatikám. Všechny tyto věci tam jsou z určitého důvodu. S tím, co se stalo, jsme se bohužel nemohli dostat na třetí místo,“ komentoval Räikkönen.

Čtěte dále: Rosberg je po první zatáčce se třetím místem spokojen. Hamilton požaduje vysvětlení „nepřijatelných“ problémů

Diskuse k článku

Napsat komentář